1. اخبار استان
  2. امید به زندگی در بین محلات یک شهر متفاوت است

کد خبر: 3865

امید به زندگی در بین محلات یک شهر متفاوت است

وزارت بهداشت تنها ۲۰ درصد در ایفای فراگیری سلامت تاثیر دارد

امید به زندگی در بین محلات یک شهر متفاوت است

 

 

 مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یک بخش از فراگیری سلامت در جامعه است، گفت:برای تحقق کامل سلامت در جامعه نیازمند مشارکت همگانی و انجام وظایف تمامی دستگاه های اجرایی است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمدمهدی گلمکانی در نخستین مجمع سلامت استان زنجان، با بیان اینکه توسعه شهرنشینی موجب افزایش بیماری های غیرواگیر شده است، اظهار کرد: بیشترین چالش ها ریشه در عوامل اقتصادی و اجتماعی بوده و در نمونه های کشور به بهانه اشتغال برخی عوامل تهدیدزا تولید می شود که حوزه تولید سیگار یکی از آن‌ها است.
وی با بیان اینکه ۷۰ تا ۷۵ درصد عوامل موثر بر سلامت، عوامل اجتماعی است، افزود: نمونه های نابرابری در جوامع حتی کشورهای توسعه یافته. حدود ۱۷ سال امید زندگی بین دو محله در یک شهر انگلیس طی یک مطالعه متفاوت بوده است و این شرایط در کشورهای دیگر اینگونه بوده و سنجش عدالت در سلامت اگر حتی در زنجان نیز مطالعه شود می تواند نتایج مهم داشته باشد.
مدیرکل مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت با اشاره به مفهوم اجتماعی شدن سلامت، تاکید کرد: مشارکت سازماندهی شده مردم را در کنار توجه به تمام آحاد جامعه و صداهای خاموش جامعه را باید در نظر داشت. باید به افراد بی سواد جامعه و افرادی که نیازمندی بیشتری به حوزه سلامت دارند توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه باید همکاری مسئولانه تمامی سازمان‌ها برای تحقق سلامت در جامعه فراهم شود، اظهار کرد: کانون سلامت به عنوان نقطه آغاز مشارکت اجتماعی مردم می تواند باشد که با توجه به اینکه مردم زنجان افرادی مشارکت جو هستند این انتظار برای افزایش مشارکت در غالب این کانون ها برای حوزه بهداشت و درمان وجود دارد.
گلمکانی با بیان اینکه باید از خود مردم دعوت کنیم با تکیه بر ظرفیت خود به افزایش توانمندی محلات اقدام کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع در بخش کانون‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و پیگیری می‌شود و بدترین سم گمراه کننده مردم بی تفاوتی است که باید در این راستا اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت به اهمیت نوع مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم باید مسئولانه، عادلانه و با آگاهی لازم باشد و جنس آن باید اخلاقی و صداقت باشد و نباید استفاده ابزاری در آن باشد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ریشه فساد در ایران از کجاست ‼️
خبر قبلی
زنجان، ظرفیت اجتماعی مناسبی در حوزه سلامت دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست