انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و سازمان همکاری‌های بین‌المللی روسیه(NCC)

پیرو حضور هیات تجاری روسیه در اتاق بازرگانی زنجان در ۱۸ مهر ۱۴۰۲ و بر اساس گفتگوها و مذاکرات تجاری و تخصصی صورت‌گرفته در آن جلسه که منتج به انعقاد تفاهمنامه همکاری با اتاق بازرگانی آستراخان در بهمن ۱۴۰۲ شد، این‌بار نیز طی نشستی با حضور رییس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان و نماینده سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی روسیه (NCC) در ایران جهت توسعه و تقویت بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری و تدوین راهکارهای عملیاتی بین تجار استان زنجان و روسیه، عصر سه‌شنبه مورخه ۱۵ آبان ۱۴۰۳، تفاهنامه‌ای فی‌مابین این دو سازمان در محل اتاق بازرگانی زنجان منعقد شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ صمد یوسفی‌اصل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی زنجان در این نشست به اهمیت و بزرگی بازار روسیه تاکید کرد و گفت برای ما در حال حاضر مهم است که نه‌تنها نیازهای بازار روسیه را شناسایی و بر اساس ظرفیت‌های تولید استان، در صدد تامین آنها باشیم بلکه تقویت مراودات تجاری بویژه در خصوص کالاهایی که امروز به بازار روسیه صادر می‌کنیم را نیز جدی بگیریم.

وی همچنین به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سازمان‌یافته در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود تفاهمنامه‌های همکاری مسیر صحیح تجارت و داد و ستد را هموار و دقت و سرعت در همکاری‌های عملیاتی را ارتقا می‌بخشد و این پیوند همکاری اتاق بازرگانی زنجان با سازمان NCC که اعضای آن را افراد دولتی و خصوصی مهم روسیه تشکیل می‌دهند بدون تردید فواید و مزیت‌هایی را برای تجار فراهم خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به توانمندی‌های تولید و خدمات استان خاطرنشان کرد در حال حاضر شمش روی شهر زنجان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول در کشور، ماهی قزل‌آلای شهرستان ماهنشان که مورد استقابل بسیار خوب مردم روسیه است و شوینده‌های شرکت گلرنگ و برخی قطعات الکترونیکی به بازار روسیه صادر می‌شود.

یاور منصوری نماینده سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی روسیه(NCC) در ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌های بازار روسیه جهت عرضه محصولات ایرانی بویژه در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و محصولات صنعتی عنوان کرد برندهای بسیار زیادی بازار روسیه را به دلیل مواجهه با تحریم‌های شدید ترک کرده‌اند و این فرصت بسیار خوب در حال حاضر ایجاد شده است که ما تجار ایرانی محصولات خود را با زحمت و هزینه کمتر از قبل در مارکت‌های این کشور بزرگ عرضه و برندسازی کنیم.

وی به تشکیل کارگروه تخصصی کشور روسیه و همچنین تاسیس دفتر تخصصی همراه با show room و حضور مداوم نماینده اتاق بازرگانی زنجان در کشور روسیه تاکید کرد و افزود با توجه به ویژگی‌هایی که مردم روسیه دارند، بیشتر علاقه‌مند هستند با تاجر و فروشنده‌ها به صورت رو در رو گفتگو و مذاکره کنند تا محصولات مورد نظر خود را با درک و شناخت بهتری تهیه نمایند.

نماینده سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی روسیه(NCC) در ایران با بیان اینکه کشور روسیه و ایران از مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری فوق‌العاده‌ای بویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری برخوردار است، بیان کرد که یک ویژگی نامطلوب که بین ایران و روسیه مشترک است عدم بهره‌برداری خوب از رسانه است به عبارتی این دو کشور در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نیازهای خود به هیچ عنوان تاکنون نتوانسته‌اند رسانه را در خدمت خود و اقتصاد درآورند.

یاور منصوری با اشاره به اینکه NCC از سال ۲۰۱۴ به دستور رییس جمهور وقت پایه‌گذاری شد و گردانندگان آن هم، ارگان‌های بسیار مهمی از جمله وزارت راه آهن، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی روسیه و …می‌باشد بیان کرد جنوب غرب مسکو در حال توسعه است و به موجب همین تفاهمنامه همکاری، راهنمایی‌های خوبی از طریق کارشناسان NCC در اختیار تجار و سرمایه‌گذاران استان زنجان قرار داده خواهد شد که در کدام نقطه روسیه اقدام به تاسیس واحدهای تولیدی کنند که با فرایندی مطلوب و بدون ریسک اهداف توسعه‌ای خود را محقق کنند.

در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و سازمان همکاری‌های توسعه‌ای بین‌المللی روسیه(NCC) توسط طرفین امضا شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شاخص فلاکت زنجان روی لبه تیغ…!
خبر قبلی
کسب رتبه‌ی اول در امتیازدهی حاکمیت شرکتی توسط «ایران ترانسفو»
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست