1. اخبار شهرستان
  2. بغض سیاسی در صحن علنی شورا ترکید!

کد خبر: 3672

بغض سیاسی در صحن علنی شورا ترکید!

 

بغض سیاسی در صحن علنی شورا ترکید!

نام گذاری یک معبر به نام مرحوم آیت‌اله هاشمی جنجال به پا کرد

 

 

 

شورای پنجم بی شک یکی از دوره های مهم طی تجربه شوراهای اسلامی در شهر زنجان محسوب می شود، این اهمیت از این حیث است که ترکیب آن را افرادی تشکیل می دهند که دارای تجارب مدیریتی و سیاسی بالایی تشکیل داده و عملا کارزار چانه زنی و تغییر معادلات در آن با پیچیدگی و سنگینی زیاد و خاصی همراه است.

به گزارشهمدلی‌زنجان؛ بعد از گذشت ماه ها از فعالیت شورای پنجم و در اختیار گرفتن هیئت رئیسه توسط طیف اصلاح طلبان که با کمک طیف مستقلین محقق شد، تا صبح روز ۲۵ بهمن هیچ تنش و چانه زنی سنگین فنی و سیاسی بین دو طیف عمده حاضر در شورای اسلامی شهر زنجان مشاهده نشده بود، اما نام گذاری یکی از میادین و یا خیابان های بدون نام شهر زنجان در آستانه سالگرد مرحوم آیت اله هاشمی انقدر اهمیت سیاسی داشت که این دو طیف وارد یک بحث و چالش سنگین مجادله ای در حضور خبرنگاران شوند، البته با رعایت برخی چارچوب های و پوشش های سیاسی که ناشی از تجربه سالیان سال این نیروهای مهم بود.

کاظم افشارچی یکی از نیروهای شناسنامه دار اصولگرایان در شورای پنجم شهر زنجان است، وی یکی از نیروهایی است که به پاک دستی و درستکاری در بین اعضای شورای شهر زنجان در ادواری مختلف مشهور بوده، هرچند برخی معتقدند صرفا درستکاری و پاک دستی دلیل بر کارایی و اثرگذاری نیست.

افشارچی جلسات زیادی بود که در صحن علنی اظهار نظر جدی و مهمی نداشت و غالبا سکوت را به اظهار نظرهای فنی و یا حتی سیاسی ترجیح داده بود، اما ناگهان اظهارات شهردار مبنی بر تصمیم این مجموعه برای ارائه لایحه نام گذاری یکی از معابر، میادین و خیابان های شهر به نام مرحوم هاشمی موجب شد، بغض وی ترکیده و با حرارتی قابل توجه که قبلا به ندرت از وی شاهد بودیم فضای جلسه رسمی شورا را دگرگون کند!

هرچند احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان یک نیروی شناسنامه دار اصلاح طلب که طیف سیاسی مقابل وی بود، بارها افشارچی را به آرامش دعوت کرد اما آنطور که مشخص بود این عضو شورا که طرفداران زیادی در بین هر دو طیف سیاسی شهر زنجان دارد، کنترلی بر خود نداشت و  تمامی سخنانی که در دل داشت و تا آن روز سکوت کرده بود را به سخن جاری کرد!

وقتی کاظم افشارچی با سخنان پرحرارت خود فضای رسمی جلسه را دچار تغییر محسوس و عمده کرد، نگاه های خاص عباس راشاد به عنوان یک دوست هم طیف وی به چهره افشارچی سنگینی فضای جلسه را کمی تلطیف می کرد، به گونه ای که عباس راشاد محو سخنان افشارچی بود و این نوع نگاه همواره در زمان سخنرانی افشارچی از طرف راشاد قابل مشاهده است.

بغض سیاسی کاظم افشارچی بگونه ای در جلسه شکست که وی نه تنها ابایی از بکار بردن القابی همچون عالیجناب سرخپوش نداشت، بلکه عنوان کرد بسیاری از مردم از این چهره سیاسی کشور طرفداری نمی‌کنند، این سخنان موجب واکنش امامعلی دادخواه و احمد نصیری به عنوان دو عضو شناسنامه دار اصلاح طلب در صحن علنی شد و جو متشنج جلسه ادامه یافت…!

در این بین شاهد مواضع همراهانه سیدرحمان احمدی با احمد نصیری بودیم، به گونه ای که وی از نام گذاری یکی از میادین و خیابان های شهر به نام مرحوم هاشمی دفاع کرد و جایگاه این شخصیت سیاسی برجسته کشور را ستود و خواستار رای اعضای شورا به این لایحه شد.

این جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با تمامی فضای متشنج بگونه ای ادامه یافت تا لایحه شهرداری برای نام گذاری با رای اکثریت اعضاء مصوب شد و کاظم افشارچی و عباس راشاد با تمامی رویکردهای مخالف خود موفق با جلوگیری از آن نشدند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تامین و ذخیره‌سازی میوه شب عید شهروندان زنجانی
خبر قبلی
اجازه دخالت هیچ فردی را در انتصابات شهرداری نداده‌ام
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست