بنا داریم پایه گذار گفت‌وگوی بین یاران انقلاب، نظام و رهبری در استان باشیم

بنا داریم پایه گذار گفت‌وگوی بین یاران انقلاب، نظام و رهبری در استان باشیم

برای ۱۱ هزار نفر طی سال جاری در حوزه صنعت استان اشتغال ایجاد شده است

 

 

 

 

استاندار زنجان به برگزاری نخستین نشست همدلی میان مدیران دستگاه های مختلف اجرایی، قضائی، نظامی، انتظامی و امنیتی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه استان در دهه فجر سال‌جاری اشاره نمود و اظهار کرد: بنا داریم در استان زنجان پایه گذار گفت‌وگوی بین یاران انقلاب، نظام و رهبری باشیم و نگذاریم مردم از کشمکش های میان جناح های مختلف سیاسی رنج برده و آسیب ببینند.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در نشست صمیمانه با ائمه جمعه شهرستان های استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد، هم افزایی میان مسئولین بخش های مختلف استان و کشور را موجب افزایش امیدواری و همدلی در بین مردم عنوان کرد و افزود: مردم از اینکه ببینند مدیران حوزه های مختلف با همدلی در پی رفع مشکلات جامعه هستند احساس امیدواری و دلگرمی خواهند کرد.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت عالی استان طی یکسال اخیر پرداخت و گفت: اگر چه طی سال جاری در استان و کشور مشکلات متعددی وجود داشت ولی با وجود این مشکلات کارهای بزرگی نیز انجام شده است که نمی توان در جامعه نادیده گرفت.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از سهم تعیین شده، صادرات داشته ایم، اظهار کرد: تاکنون صادرات استان به نسبت کشور از ۸۶ صدم درصد بیشتر نشده بود ولی طی ۱۱ ماه اخیر بیش از ۱.۶ درصد سهم صادرات کشور به استان زنجان اختصاص یافت.
درویش امیری ادامه داد: استان زنجان در سال ۹۶ به بیش از ۴۳ کشور صادرات داشته و خوشبختانه با اجرای برجام در کشور، بخش زیادی از موانع بانکی از پیش روی تجار و صادرکنندگان برداشته شده است.
وی با بیان اینکه درآمد گمرکی استان زنجان نیز از ۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان تا پایان بهمن‌ماه سال جاری افزایش داشته است، افزود: این میزان صادرات و افزایش درآمدهای گمرکی نشان دهنده رونق تجارت و کسب و کار در استان زنجان است.
مدیرعالی اجرایی استان با اشاره به اینکه زنجان جزو سه استان اول کشور در وصول درآمدهای مصوب به شمار می آید، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان جزو ۵ استان کشور است که نرخ بیکاری تک رقمی دارند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در سال ۹۶ هیچ واحد تولیدی تعطیل شده ای در استان نداشته ایم و ۲۹ واحد تعطیل شده استان طی سال جاری با حمایت های صورت گرفته به چرخه تولید برگشتند، تصریح کرد: تعداد کارگران جدید و بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی از ۱۰۴ هزار نفر در پایان سال ۹۵ به بیش از ۱۱۰ هزار نفر تا پایان بهمن ماه سال جاری گزارش شده است و با احتساب جایگزینی بیش از ۵ هزار بازنشسته حوزه صنعت، می توان گفت که برای ۱۱ هزار نفر طی سال جاری در حوزه صنعت استان اشتغال ایجاد شده، البته این فقط در حوزه صنعت و مراکز تولیدی استان است.
درویش امیری در ادامه برخی از مشکلات کشور و استان را برشمرد و با اشاره به اینکه امروزه آب بعنوان یک مسئله جدی در استان های مختلف کشور مطرح است و گاهی موجب نگرانی کشاورزان و مردم می شود، ادامه داد: بخشی از کم آبی کشور به دلیل کاهش بارندگی ها در سال های اخیر ، بخشی به دلیل اتخاذ تصمیمات غیرمهندسی در سدسازی و بخشی بدلیل بهره برداری غیراصولی و نیز بدلیل مصرف بی حد و اندازه از آن می باشد.
برخی سودجویی های موسسات مالی و اعتباری، تعهدات مالی ناشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، مشکلات حوزه کارگری و واحدهای تولیدی، وجود برخی آسیب های اجتماعی، معوقات اقشار مختلف کارکنان دولت، مشکلات صنفی دانشجویان، عدم اجرای عدالت در تخریب باغ‌شهرها، مسئله قاچاق کالا و ارز، پیامدهای بحرانی ناشی از توسعه حاشیه نشینی و ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه و کمبود برخی از خدمات اجتماعی در کشور از دیگر مواردی بود که از سوی نماینده عالی دولت در استان زنجان با ائمه جمعه شهرهای استان زنجان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است در ادامه این نشست، آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همچنین هریک از ائمه جمعه استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون حوزه های مختلف پرداختند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ۴ زنجان
خبر قبلی
برآورد ۲ هزار میلیارد تومانی پروژه های سرمایه گذاری شهر زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست