1. اجتماعی
  2. تیم فوتبال شهرداری زنجان کجاست؟

کد خبر: 4256

تیم فوتبال شهرداری زنجان کجاست؟

  

تیم فوتبال شهرداری زنجان کجاست؟

تفحصی که پای افراد خاطی را به پارلمان شهری زنجان باز خواهد کرد!

 

 

 

 

وقتی در شورای چهارم برای تصویب مصوبات فوتبالی شاهد حضور برخی ورزشکاران فوتبالی در صحن علنی بودیم، شاید کمتر کسی فکر می کرد روزی تحقیق و تفحصی در پارلمان شهری کلید بخورد که ابعاد پنهان هزینه های میلیونی از جیب شهروندان را روشن کند؛ در این میان از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان تا یکی از اعضای دوره چهارم شورای چهارم تعهداتی برای هزینه کردها مطابق با اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر زنجان داشته‌اند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ وقتی اسماعیل دویران که از اعضای فعال دوره چهارم و همچنین دوره پنجم شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری، مسئول بررسی مستندات مربوط به به خرید، هزینه کرد و فروش احتمالی و دارای ابهام تیم منتصب به شهرداری زنجان شد، انتظار عموم بر این بود که ابعاد جدیدی در خصوص برخی پنهان کاری های احتمالی در خصوص هزینه کرد و رعایت قوانین برای مردم شهر زنجان روشن شود.

اسماعیل دویران، رئیس کمیسیون نظارت و پیگری متعاقب گفت و گویی که با همدلی زنجان در خصوص آغاز تحقیق و تفحص از تیم فوتبال دسته دوم شهرداری زنجان و پروژه سبزه میدان داشت، در جلسه رسمی و علنی امروز(۲۰فرودین۹۷) شورای اسلامی شهر زنجان گزارش مستند خود را برای حاضرین قرائت کرد تا مشخص شود ابعاد پنهان و مبهم زیادی در خصوص این تیم فوتبال وجود دارد که باید مشخص شود.

طرح سوال کلیدی ” تیم فوتبال شهرداری زنجان کجاست” پاسخی نداشت و تنها شنیده ها مطابق اظهارات عنوان شده حاکی از آن است که این تیم بدون اطلاع مجموعه مدیریت شهری منتقل شده و البته اعضای شورای این سوال را دارند که اصلا تیم کجاست که سپس بتوان در خصوص مسائل مالی هزینه شده برای آن و تعهداتی که طبق یک صورتجلسه مقرر بوده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان نیز تعهداتی مالی به آن را امضا کرده اما پایبند نبوده مشخص شود!

آنچه که از اظهارات اسماعیل دویران و سایر اعضای شورای اسلامی شهر زنجان بر می آید؛ اینکه فدراسیون فوتبال کشور در آن مقطع زمانی چند تیم در دسته دوم را به برخی از استان ها همچون زنجان، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی پیشنهاد داده و استان زنجان نیز یکی از این تیم ها را بدون هزینه خریداری کرده و با نام شهرداری زنجان روانه مسابقات دسته دوم لیگ کشور کرده است.

اینکه این تیم به صورت رایگان و بدون هزینه به استان زنجان آمده یک نقطه مثبت در اقدام دست اندرکاران بوده که در راس آن نیز فریدون اصفهانیان به عنوان یک شخصیت فوتبالی در شورای چهارم محسوب می شود و نشان از دلسوزی این چهره ملی استان برای زنجان داشته است. اما نقاط تاریک این انتقال بعد از استقرار این تیم شکل می گیرد و طبق اظهارات اسماعیل دویران صورتجلسه ای با حضور فرماندار وقت، معاون سیاسی استاندار وقت، شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین رئیس اتاق بازرگانی امضا می شود که در آن اتاق بازرگانی تعهد می دهد که بخشی از هزینه های این تیم را پرداخت کند.

شهرداری زنجان برای تامین هزینه های این تیم یک لایحه ۵۰۰ میلیون تومانی به شورا می برد و با تصویب آن عملا در ابتدای مسیر مسائل مالی تیم مرتع می شود، اما در ادامه که به نظر می رسد تعهد ۵۰۰ میلیون تومانی اتاق بازرگانی باید پرداخت می شده، این مهم انجام نشده و عملا تامین تمامی هزینه ها بر دوش شهرداری زنجان انداخته می شود!

مشکلات و ابهامات در این خصوص تشدید می شود و یک لایحه ۷۵۰ میلیون تومانی دیگر روانه صحن علنی شورای اسلامی شهر زنجان می شود که طبق شنیده ها ابهاماتی در خصوص این موضوع وجود دارد!  ۲۵۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرداری زنجان برای این تیم هزینه می شود و بعد از آن به دلیل عدم تامین منابع مالی مورد نیاز تیم شهرداری رو به افول می رود و نهایتا این تیم موفق به صعود به به لیگ بالاتر نمی شود!

با تمام این تفاسیر بعد از عدم موفقیت این تیم، در آن مقط شنیده شد که هیئت فوتبال استان این تیم را فروخته و امتیاز آن را به استان دیگری داده است. حال سوال اعضای شورای اسلامی شهر زنجان این است که این تیم کجاست؟ تیمی که امتیاز آن مربوط به شهرداری زنجان بوده و در مقطع زمانی فعلی شهرداری خبری از آن ندارد! به قول یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان حال باید آگهی شود که شهرداری زنجان یک تیم مفقودی دارد!

اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی خود بر تشکیل کمیته تحقیق و تفحص رای مثبت دادند که مطابق آن این کمیته مستندات تکمیلی در این خصوص را جمع آوری و بررسی خواهد کرد و سپس طی مدت مقرر باید به صحن علنی شورا ارائه دهد. نمایندگان این کمیته از شورا مشخص شدند و اگر اکثریت اعضا در خصوص مسائل مالی و اداری و قانونی آن قانع نشوند موضوع باید در محاکم قضایی طرح دعوی شود! حال باید دید آینده این تیم فوتبال و تحقیق و تفحص در این خصوص چه خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۵۰ تن آسفالت‌ریزی روزانه در معابر شهر زنجان
خبر قبلی
شهردار ماهنشان منصوب شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست