جامعه ایرانی چرا اطلاعات خود را در اختیار پیام رسان‌های داخی قرار نمی‌دهد!

 جامعه ایرانی چرا اطلاعات خود را در اختیار پیام رسان‌های داخی قرار نمی‌دهد!

نمی توان حقوق ۴۰ میلیون نفر را نادیده گرفت

 

 

 

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به رویکردهای اعمال شده به شرایط فضای مجازی در کشور، گفت: با برآوردهای صورت گرفته ۵ میلیون نفر در پیام رسان های داخلی عضو شده اند؛ کاربران پیام رسان تلگرام ۴۰ میلیون نفر بوده که باید بررسی شود جامعه ایرانی چرا حاضر نشده اطلاعات خود را در اختیار پیام رسان های داخی قرار دهد و آن را به پیام رسان کشور بیگانه ارائه داده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مسیح اله سلطانی در نخستین همایش استانی چالش های فضای مجازی، با بیان اینکه متاسفانه تاکنون مدیریت مناسبی بر فضای کجازی اعمال نشده و رویکردها با افراط و تفریط همراه بوده است، اظهار کرد: یکی از مولفه های مهم در سرمایه اجتماعی ایجاد اعتماد عمومی بین مردم و دولت ها و حکومت ها است که در این راستا باید به دنبال راهکارهای مناسب باشیم و به مردم اجازه داده شود در فضای رقابتی پیام رسان مورد اطمینان خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص نحوه مواجه با فضای مجازی باید مدیریت مناسبی صورت گیرد، افزود: در تمامی دنیا استفاده از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان به صورت مدیریت شده انجام می شود که متاسفانه این موضوع در کشور ایران رها شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه باید در خصوص مدیریت فضای مجازی به دنبال راهکارهای میانی باشیم، یادآور شد: نمی توان حقوق ۴۰ میلیون نفر را نادیده گرفت و رویکردهای افراطی و تفریطی نمی تواند پاسخ مناسبی برای مدیریت فضای مجازی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت اعتماد سازی حرکت کنیم، اظهار کرد: جامعه ایران در حال گذار از جامعه سنتی به نیمه مدرن و مدرن است، در این مسیر چالش هایی پیش روی این جامعه قرار دارد که خود را در غالب آسیب های اجتماعی بروز خواهد داد که برخی از این آسیب ها در گذشته وجود داشته، اما برخی همچون چالش فضای مجازی پدیده ای نوظهور است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان ابزارهای ارتباطی در ایران را محبوب برشمرد و تاکید کرد: همواره ابزارهای ارتباطی در جامعه ایران محبوبیت زیادی داشته و امروز فضای مجازی به عنوان یک ابزار مهم ارتباط دهنده بین افراد محبوبیت زیادی در بین ایرانی ها دارد که این شرایط می تواند هم فرصت و هم تهدیداتی داشته باشد.

سلطانی با بیان اینکه فضای مجازی تهدیدهای نیز برای جامعه به همراه داشته است، اظهار کرد: متاسفانه رویکردها در خصوص مدیریت تهدیدها به خوبی اعمال نشده و  نیازمند اصلاح در این رویکردها هستیم.

وی به فرصت های این محبوبیت ارتباطی اشاره کرد و یادآور شد: مهم ترین ظرفیت و فرصت فضای مجازی آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بوده که در زمینه های مختلف به صورت بی نظیری موثر واقع شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان نقش سازمان های مردم نهاد در آگاهی بخشی به مردم و مدیریت بر فضای مجاز را مهم توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در این راستا استفاده حداکثری صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فرهنگ بسیجی موجب پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد
خبر قبلی
تولید سالانه ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست