1. اخبار شهرستان
  2. دریافت لپ تاب و گوشی اپل از شهردار زنجان چقدر صحت دارد؟

کد خبر: 3948

دریافت لپ تاب و گوشی اپل از شهردار زنجان چقدر صحت دارد؟

 

دریافت لپ تاب و گوشی اپل از شهردار زنجان چقدر صحت دارد؟

شنیده هایی که اعتماد عمومی را خدشه دار می‌کند!

 

 

 

ظاهرا قرار نیست، شوراها در کشور و استان روی آرامش به خود گیرند و هر از چندگاهی باید شنیده هایی در خصوص برخی مسائل شوراهای شهر موجب حساسیت رسانه ها شود!

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شورای دوره پنجم شهر زنجان با ترکیب مدیریتی بالا، در  حالی کار خود را آغاز کرد که بر عقیده بسیاری از شهروندان و حتی کارشناسان عملکرد این دوره با این ترکیب می توانست، امیدوارکننده‌تر از گذشته باشد.

اما ظاهرا نه تنها از نظر برخی صاحب نظران و عموم مردم تاکنون این مهم محقق نشده بلکه با شنیدن برخی حاشیه ها همچون دریافت گوشی اپل و یا لپ تاب توسط اعضای شورا از اموال شهرداری موجب خدشه به اعتماد عمومی در خصوص عملکرد مناسب منتخبان مردم در پارلمان شهری خواهد شد!

طی روزهای گذشته برخی از افراد به همدلی‌زنجان عنوان کردند که شهردار زنجان به اعضای شورای اسلامی شهر زنجان(به غیر از کاظم افشارچی) لپ تاب و یا گوشی اپل بر حسب نیاز و درخواست آن‌ها در نظر گرفته و به عنوان یک کالای مورد نیاز برای انجام امور ارائه خواهد کرد.

در این اظهارات عنوان نشد که کم و کیف موضوع دقیقا چیست، اما شنیده ها دال بر این داشت که شهردار این موارد را به عنوان هدیه برای انجام امور اعضای شورا به آن ها ارائه می دهد!

به دلیل اینکه این شنیده ها سندی قابل دفاع نداشت، همدلی‌زنجان تصمیم گرفت این موضوع رسانه ای نشود، اما طی شب‌های اخیر فضای مجازی در برخی گروه‌های مجازی که غالب افراد آن را نیز فعالان رسانه‌ای استان تشکل می دهند، این موضوع مجدد مطرح شد تا مشخص شود افراد زیادی در این خصوص اطلاعاتی دارند.

قبل از طرح این مسائل در گروه های تلگرامی، خبرنگار همدلی‌زنجان در گفت‌و‌گویی کوتاه با سجاد خدایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان که به صورت غیررسمی و دوستانه انجام شد، اطلاع یافت که وی عنوان کرد این موضوع مطرح بوده اما با این رویکرد نبوده که هدیه به اعضای شورای اسلامی شهر زنجان باشد.

وی گفت که مقرر شده این موارد به صورت امانی در اختیار اعضای شورا قرار گیرد و بعدا پس داده شود و یا بعد از خرید هزینه آن از حق الجسات اعضای شورای اسلامی شهر زنجان کسر شود!

حالا باید سوال کرد، اعضای شورای اسلامی شهر زنجان که مدعی هستند این کار شغل محسوب نمی شود، و البته قسم یاد کرده اند که نسبت به بیت‌المال و انجام وظایف قانونی خود در پیشگاه خدا پاسخگو باشند، با چه نیاز ضروری در این شرایط مالی نسبت به دریافت این ملزومات که البته امروز دیگر هر فردی در جامعه صنعتی آن را داراست، اقدام کنند!؟

اگر مورد نخست عنوان شده توسط سجاد خدایی را مصداق راستی قرار دهیم، چه لزومی دارد، اعضای شورا به صورت امانی هزینه‌هایی را به شهرداری تحمیل کنند که مثلا چه اقدام کارکردی و مثبتی برای توسعه شهر زنجان با گوشی اپل و لپ تاب انجام دهند؟!

اگر مورد دوم درست باشد، چه نیازی است که شهرداری این خریدار را بکند و از حق الجسات کم شود؟ بهتر نیست خود اعضای شورای اسلامی شهر زنجان آنچه که نیاز دارند را خود با هزینه شخصی تامین کنند؟ تا از هزینه که جزو بیت المال محسوب می‌شود؟

با تمامی مسائل طرح شده، فارغ از هر قضاوتی باید گفت با توجه به شرایط پیچیده و دشوار مالی در اقتصاد کشور، استان و شهر زنجان و انتظاراتی که از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب می رود، هرچیزی غیر از این رویکردهای غیرمنطقی سست کننده اعتماد عمومی است!

این شنیده‌ها در صورتی که بین افکار عمومی منتشر شود، قطعا زخم‌های کهنه شهروندان زنجانی در خصوص ورود اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به شورا، انتخاب شهردار منتخب و طرد گزینه بومی از ساختمان آزادی و بسیاری از مسائل دیگر در خصوص انتصابات و … باز خواهد شد و یقینا برای شهر زنجان چالش جدیدی ایجاد خواهد کرد.

امید است اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، با روشن‌گری و شفاف‌سازی نسبت به حاشیه های مطرح شده اطلاع رسانی قابل قبول و قانع کننده ای برای مردم زنجان داشته باشند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خشک شدن دریاچه ارومیه ۸۲ درصد به دلیل خطای انسانی است
خبر قبلی
توانایی هیچ زنی از لحاظ فیزیولوژیکی، ذهنی و روانی کمتر از مردان نیست
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست