1. اخبار استان
  2. زنجان، قطب آموزش مهارتی خودرو کشور می‌شود

کد خبر: 3732

زنجان، قطب آموزش مهارتی خودرو کشور می‌شود

 

زنجان، قطب آموزش مهارتی خودرو کشور می‌شود

کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در محیط واقعی کار

 

 

 

 

 

مدیر‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد آموزش های مهارتی در استان زنجان مبتنی بر نیازهای بخش صنعت برنامه‌ریزی می شود، گفت: با توجه به رویکرد استان در استقرار واحدهایی همچون تولید گیربکس اتوماتیک و همچنین خودروهای هیبریدی ارائه این آموزش ها و تامین تجهیزات آن در دستور کار بوده و با تحقق برنامه های تدوین شده زنجان، قطب آموزش مهارتی خودرو می‌شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمدرضا انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ۱۰ خودرو جدید در مراکز آموزش مهارتی استان خریداری شده و مستقر خواهد شد، اظهار کرد: سه خودرو دیگر از اعتبارات استانی برای استقرار در کارگاه های آموزشی خریداری خواهد شد که ارائه آموزش های خودروهایی همچون هیوندا و تیوتا در زنجان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه فنی و حرفه ای استان ارائه آموزش مهارتی مبتنی بر نیاز روز و همچنین به روسازی آموزش ها متناسب با نیاز صنعت و بخش های مختلف اقتصادی استان است، افزود:  در کنار این رویکرد برخی آمزوش های مورد نیاز سایر استان ها و کشور که دارای درآمدهای قابل توجی بوده در دستور کار قرار دارد.

مدیر‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان زنجان به این آموزش های مهارتی اشاره کرد و یادآور شد: مذاگراتی برای ارائه آموزش جوشکاری زیرآب که در جنوب کشور برای برخی شرکت های مهم  مورد نیاز است، در حال انجام بوده و امیدواریم در سال آتی با ۲۰ کارآموز نخستین دوره آن را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارات کار، تعاو نو رفاه اجتماعی طرح کارآموزی در محیط کار را برای دانش آموختگان دانشگاهی آغاز کرده است، افزود: طرح های کارورزی برای دانشجویان و دانش آموختگان با ارائه تسهیلات ویژه از طرف دولت برای واحدهای تولیدی و بنگاه های مختلف اقتصادی پیش بینی شده و باید مشوق های لازم برای موفقیت این طرح را ایجاد کنیم.

انصاری با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم در دستور کار آموزش های مهارتی به صورت شبیه سازی شده است، اظهار کرد: به دلیل هزینه های بالا در تامین برخی تجهیزات این رویکرد آموزشی در دستور کار بوده و هم اکنون در حوزه صنایع خودرو و آبیاری هیدروپونیک این آموزش ها در استان انجام می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ساختار مجمع مشاورین جوان استاندار زنجان اعلام شد
خبر قبلی
دستگیری سارق داخل خودرو با ۹۰ میلیون ریال اموال مسروقه در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست