1. اخبار استان
  2. سد مشمپا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کد خبر: 4473

سد مشمپا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

 

سد مشمپا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دتبال فاینانس خارجی برای تامین اعتبار ساخت سدمشمپا هستیم 

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان بیان اینکه ساخت سد مشمپا برای تامین آب شرب آینده شهر زنجان دارای اهمیت زیادی است، گفت: با تمامی محدودیت های اعتباری سد مشمپا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یوسف رضاپور در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه سیستم انحراف آب سد مشمپا انجام شده و فراز بند نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان به پیمانکار  سد بدهی داریم و خوشبختانه قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار توانمند از منابع داخلی خود برای پروژه هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه باید منابع کافی برای پیشبرد عملیات فیزیکی سد تامین کنیم، افزود: تلاش داریم با تامین منابع لازم طی سه سال عملیات اجرایی سد را به تمام برسانیم که باید با شتاب فعلی پروژه را جلو ببریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع عمومی برای ساخت سدمشمپا پاسخگو نیست و با محدودیت مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با شرایط فعلی در منابع دولتی امکان تامین هزینه‌های مورد نیاز وجود ندارد، بنابراین در تلاش هستیم از فاینانس خارجی برای تامین منابع مالی برای ساخت سد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای ساخت این سد پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با این پیش‌بینی و شرایط تخصیص اعتبارات زمان بسیار زیادی برای ساخت سد نیاز است و تاکنون قرارگاه خاتم با توان مالی بالا بدون توجه به محدودیت منابع برای این سد هزینه کرده است. اما هزینه های سنگینی صورت گرفته که بیش از این شاید نتوان تعهد مالی را افزایش داد.

رضاپور آبرسانی از سد مشمپا به  شهر زنجان را بعد از اتمام و آبگیری نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: تامین این اعتبار نیز باید مورد نوجه باشد که این هزینه ها نیازمند استفاده از فاینانس های خارجی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه هشت استان در حوزه قزل اوزن شریک هستند، یادآور شد: در وزارتخانه مذاکرات و برخی مشکلات پیگیری و موافقت شورای هماهنگی حوزه استان ها برای ساخت سد در ادوار گذشته گرفته شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در سطح مدیرکلی نیست!
خبر قبلی
کارخانه‌های آسفالت شهرداری زنجان صرفه اقتصادی ندارند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست