1. اخبار استان
  2. طرح جامع شهر زنجان دارای ۷۰ درصد پیشرفت است

کد خبر: 4570

طرح جامع شهر زنجان دارای ۷۰ درصد پیشرفت است

طرح جامع شهر زنجان دارای ۷۰ درصد پیشرفت است

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به وضعیت طرح جامع شهر زنجان اشاره کرد و گفت: در طرح جامع شهر زنجان سناریوهای مختلف تعریف و سناریوی منتخب مشخص شده که طرح های توسعه ای و جزئیات آن در دست بررسی بوده که هم اکنون مجموع طرح جامع شهر زنجان دارای ۷۰ درصد پیشرفت است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مهرداد سلطانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه پروؤه ۲خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این پروژه منشاء تحول بزرگ در بخش های صنعتی، گردشگری و سرمایه گذاری در استان زنجان خواهد شد و هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان زنجان وجود دارد، افزود: این میزان پروژه مطابق آخرین برآوردهای صورت گرفته نیازمند ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و برای پروژه های عمرانی انجام شده استان تا پایان سال گذشته نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به شرایط اعتبارات عمرانی استان و میزان نیاز پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که ۵۰ درصد آن محقق شده و نیاز اعتباری استان برای تامین منابع مالی پروژه های نیمه تمام بسیار بالا است، که این شرایط موجب شده برای تامین مالی آن از طریق بخش خصوصی، فاینانس و روش های مختلف تامین مالی دیگر اقدام شود.

وی در پاسخ به اقدامات صورت گرفته برای تقاطع غیرهسمطح گلشهر زنجان، خاطرنشان کرد: برای این تقاطع مناقصه برگزار شده و قرارداد با برنده آن منعقد شده که امیدواریم طراحی صورت گرفته مشکلات ترافیکی آن را برطرف کرده و شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

سلطانی با بیان اینکه محورهای ارتباطی مناسبی برای توسعه راه های استان تعریف شده است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون در مسیرهای مهم پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و کارگاه ها فعال است که می توان به پروژه هایی همچون زنجان-دندی، زنجان-بیجار و درام به کلور اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه شهردار زنجان به عنوان یک ایده نظراتی در خصوص پروژه سبزه میدان داشتند، اظهار کرد: مطابق با ایده وی کاهش سطح تملکات و واگذاری ساخت جداره های به بخش خصوصی و کوجک کردن حجم ساخت مدنظر بود که از طرف معاونت عمرانی تاکید شده این موارد به صورت طرح ارائه شود.  این پروژه مطالبه و خواست دیرین مردم شهر زنجان بوده که تبدیل به ذخم کهنه ای شده است؛ این پروژه در مدیریت جدید شهر زنجان مطابق با نظر شهردار دچار تغییراتی شده که فعلا طرح نهایی به کمیسیون ماده۵ ارسال نشده است.

وی از تشکیل جلسه کارشناسی در خصوص پروژه سبزه میدان با دعوت از صاحب نظرانو کارشناسان خبر داد و گفت: مطابق با این جلسه شرایط فنی بررسی شد و شهرداری زنجان نیز باید در راستای نظرات صاحب نظران حوزه معماری و شهرسازی و ایده های مطرح شده طرح جدید را به کمیسیون ماده ۵ ارسال کند.

سلطانی با تاکید بر اینکه خط قرمز مدیران استان بر طرح قبلی پروژه سبزه میدان و یا هر طرح دیگری نیست، گفت: خط قرمز مدیران استان منافع شهر و مردم شهر زنجان بوده و حمایت های جدی در خصوص تحقق منفع مردم شهر از مدیریت شهری صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در خصوص توقف عملیات اجرایی پروژه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان نیز اظهار کرد: این پروژه مطابق با بازدید صورت گرفته توسط اعضای شورا فنی استان  متوقف شد که دلیل توقف آن وجود برخی مشکلات جدی بوده که انجام اصلاحات آن در دستور کار قرار دارد.

سلطانی در خصوص اجرای تراموا در شهر زنجان نیز یادآور شد: اجرای طرح های ترافیکی مستلزم اخذ مصوبه شورای ترافیک استان بوده و پروژه های با مقیاس بزرگ باید در سطح ملی تصمیم گیری شود که اجرای این پروژه در سطح ایده توسط شهردار زنجان رسانه ای شده که باید مشکلات و شرایط اجرایی آن مطالعه و بررسی ششده، سپس مشخص شود امکان اجرای آن وجود دارد یا خیر و بعد تصمیم گیری شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قبولی صددرصدی داوران کاراته ایران در آزمون آسیایی
خبر قبلی
توسعه کارآفرینی در روستاها لازمه اقتصاد پایدار روستایی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست