1. اخبار استان
  2. فرهنگ بسیجی موجب پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد

کد خبر: 4557

فرهنگ بسیجی موجب پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد

فرهنگ بسیجی موجب پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد

نباید با دعواهای سیاسی دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس را زیر سوال برد

 

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به نزدیک بودن سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد، گفت: فرهنگ بسیجی موجب فتخار پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد و باید این افتخار در برنامه های فرهنگی تبیین و به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ کریم اله شعبانی در جلسه گرایمداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، با بیان اینکه  برنامه‌های سوم خرداد با دعوت فراگیر تمامی گروه های اجتماعی انجام شود، اظهار کرد:برنامه های تدوین شده برای سوم خرداد باید دارای رویکرد ابتکاری و خلاقانه باشد و باید ارزش گذاری لازم در بین نسل جوان در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت و شخصیت های دینی و مذهبی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس انجام شود.

وی حضور جوانان در برنامه های سوم خرداد را مهم توصیف کرد و یادآور شد: انتقال مفاهیم به نسل جوان در برنامه‌های پیش بینی شده باید مورد توجه جدی باشد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در برگزاری کیفی برنامه ها استفاده حداکثری صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه سوم خرداد ۶۱ یادآور نقش آفرینی رزمندگان در آزادسازی خونین شهر بوده است، یادآور شد: استکبار جهانی قصد جداکردن بخشی های از سرزمین ایران را داشت که با ایثار و فداکاری بسیجان و رزمندگان هشت محقق نشد و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی به پاس این ایثار و جان فشانی این روز را به عنوان یک واقعه مهم و عظیم تاریخی در جنگ هشت ساله ایران و عراق در تقویم رسمی کشور نام گذاری کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی این افتخار را آفرید، خاطرنشان کرد: با این فرهنگ گذشت و مقاومت و ایستادگی هشت سال دفاع مقدس را پیروز شدیم و در ادامه راه هم نیاز به این فرهنگ ارزشمند نیاز داریم.

شعبانی با اشاره به اینکه واژه هایی همچون ایثار، مقاومت و جهاد را در قامت بسیجیان هویدا بوده است، خاطرنشان کرد: در این عملیات شاهد حضور گسترده نیروهای مردمی و بسیج بودیم و این عملیات جان تازه ای را به روحیه مقاومت ایران اسلامی داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان حضور  گسترده نیروهای مردمی در عملیات آزادسازی خرمشهر را دارای انگیزه های الهی برشمرد و تاکید کرد: هیچ فردی برای مقام و پست به عملیات نرفته بود که امروز متاسفانه برخی برای پست دعوا دارند؛ این فرهنگ را باید برای همیشه پاسداری کنیم و باید در تاریخ از این جان فشانی یاد کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با با نور الهی پرورش یافته بودند، اظهار کرد: برتری ایران در حنگ حضور رزمندگانی بود که انگیزه الهی داشتند و این معادلات برای دشمن قابل پیش بینی نبود و ایران به پشتوانه امدادهای غیبی حاصل ایثار و انگیزه الهی رزمندگان پیروز جنگ شد.

شعبانی با بیان اینکه اگر در هشت سال دفاع مقدس شکستی بر کشور وارد می شود قابل جبران نبود، گفت: آثار روحی و روانی شکست را نمی شد سال ها از ذهن ملت پاک کرد. جنگی که همه دنیا آمده بودند. این باید در نهاد و وجود و اصل پذیرفته شود که آنچه که به دست آوردیم دستاورد بزرگی بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید با دعواهای سیاسی دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس را زیر سوال برد، افزود:  حضور در منزل خانواده شهدا حائز اهمیت است و  باید همواره از خانواده ها یاد کرد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تقلیل دوره معاینه فنی خودرو‌ها به چهار سال
خبر قبلی
جامعه ایرانی چرا اطلاعات خود را در اختیار پیام رسان‌های داخی قرار نمی‌دهد!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست