مرحله دوم عملیات بهسازی و آسفالت آزادراه زنجان به تبریز آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها، عملیات مرحله دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان – تبریز از اوایل مهر امسال آغاز شد.

به گزارش همدلی‌زنجان اصغر اسماعیلی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به خواسته‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه مناقصه قرارداد این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شد.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات صورت گرفته در این محور به سرعت پیش رود و از روسای شهرستان‌هایی که در این مسیر قرار دارند، انتظار می رود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان- تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، تاکید کرد: ترمیم کل مسیر به دلیل محدودیت زمانی ممکن نیست.

وی ادامه داد: بنابراین با اولویت‌بندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح جاده‌ دارند اقدام خواهد شد تا در فصل زمستان مشکل کاربران جاده‌ای کاهش یابد.

اسماعیلی از روسای ادارات شهرستان خواست: قبل از پایان فصل کاری، هر روز این پروژه را رصد کرده و نسبت به حل مشکلاتی که در محل پروژه قابل برطرف شدن است، اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان بر کاهش مصرف نمک و اجرای کامل استاندارد های فنی در بازگشایی محورها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است وضعیت آسفالت آزادراه زنجان- قزوین به تازگی بهبود پیدا کرده ونگرانی به جهت استفاده از ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در فصل زمستان وجود دارد، چرا که با این اقدام آسفالتی که به زحمت در این مسیر بهسازی شده تخریب می شود.

اسماعیلی با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برف‌روبی زمستانی، افزود: هم اکنون از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده می‌شود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک نیز پیش می‌رویم که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی مناسبی در خصوص بازگشایی محور ها صورت گیرد تا توقعات عام مردم تعدیل شود د.

وی یادآور شد: در غیر این صورت هر چه در طی ۲سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.

وی از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری در محورهای استان خبر داده و تاکید کرد: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالت‌ریزی انجام می‌گیرد نباید با استفاده از نمک‌پاشی بدون در نظر گرفتن استانداردها بر روی مسیرهای تازه آسفالت شده، عملا آنها را تخریب کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چالش انتخاب استاندار؛ احمد بیگدلی تک محوری می‌کند؟
خبر قبلی
عبور موفقیت آمیز شهرهای استان زنجان از تابستان ۱۴۰۳
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست