1. اخبار استان
  2. مسئولان باید نقش تسهیل‌گری برای شوراها ایفا کنند

کد خبر: 4305

مسئولان باید نقش تسهیل‌گری برای شوراها ایفا کنند

مسئولان باید نقش تسهیل‌گری برای شوراها ایفا کنند

 

 

 

نماینده شورای اسلامی استان زنجان در شورای عالی استان ها گفت: مسئولان نقش تسهیلگری را در ارتباط با شوراها جایگزین اقدامات سیاسی و غیر ضروری کنند.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مرتضی صالحی نژاد در اجلاس علنی شورای عالی استان ها که با حضور جهانگیری معاون رییس جمهور برگزار شد با اشاره به مشکلات جامعه شورایی ابراز کرد: بیش از چهار دوره از فعالیت شوراها گذشته و مسیر پرفرازو نشیبی طی شده اما هنوز این نهاد مردمی به جایگاه واقعی و قانونی خود دست نیافته است.
وی اقدامات غیر ضروری و رفتارهای سلیقه ای و حزبی و گروهی در امور شوراها را که از سوی برخی صاحبان قدرت و ثروت بر شورا تحمیل می شود یکی ازآفت ها و چالش های این نهاد برشمرد.
نماینده شورای استان زنجان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورایی که برآمده از دل مردم است و برای تحقق انتخابات آن هزینه های گزافی شده آیا نباید در تصمیم گیری و انتخاب مستقل باشد؟
صالحی نژاد ضمن قدردانی از رویکرد سازنده مسئولان استانی در مواجهه با تصمیمات شوراها گفت: امیدواریم این نگاه در همه رده های مدیریت حاکم شود تا تصمیمات نمایندگان مردم متزلزل نگردد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات شوراهای فرادست اعم از چارت اداری،اعتبارات، فضای استقرار و.. اشاره و اظهار کرد: مادامی که ابتدایی ترین نیازهای شورا تامین نشود نمی تواند کارآمدی چندانی داشته باشد.
نماینده شورای عالی استان ها همچنین از نبود اهرم های اجرایی در انجام وظایف شوراهای فرادست انتقاد و خاطر نشان کرد: قانونگذار وظایفی به عهده شوراها گذاشته اما سازوکار اجرا و تحقق آن نیست، از جمله آن حسابرسی سازمان همیاری شهرداری هاست که در صورت عدم تمکین از سوی این سازمان شورای فرادست اهرمی برای عملیاتی شدن آن ندارد.
صالحی نژاد با بیان اینکه ما شوراییان به امید تدبیر برای تغییر وضع موجود قدم درعرصه مدیریت شهری و روستایی نهاده ایم گفت: درنظامی که مردم سالاری از ارکان هستی بخش آن و دردولتی که تحقق جامعه مدنی از آرمان های اصلی آن بشمار می رود امید به کاهش لابیگری های منفی و اعمال فشارهیا سیاسی جناحی هست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشور
خبر قبلی
بی‌توجهی به تامین منابع مالی، ضعف پروژه‌های عمرانی زنجان بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست