مهم‌ترین نقش روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی مدیریت اطلاعات است

مهم‌ترین نقش روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی مدیریت اطلاعات است

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت:مهمترین نقش روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی مدیریت اطلاعات است.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ رهبر طوماری در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی مناطق و نواحی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، گفت: مهمترین نقش روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی مدیریت اطلاعات است و این مدیریت بایستی با لحاظ شرایط و اقتضائات جامعه اطلاعاتی و مخاطبان آن انجام پذیرد.
وی با مقایسه مشخصه های روابط عمومی سنتی ومدرن اظهارداشت: روابط عمومی سنتی ابزاری تبلیغاتی در دست مدیر و محصور در چارچوب از قبل تعریف شده بود در حالیکه روابط عمومی مدرن خود را درگیر فضای مجازی می بیند و بایستی با تحلیل دقیق رویدادها، بهترین راهکار را که همان تسلط بر اطلاعات به روز سازمانی است انتخاب کند.
طوماری وظیفه روابط عمومی سنتی را مدیرمحوری و توجیه گری وضع موجود خواند و افزود: زمان توجیه گری سازمانی به سر آمده و مخاطبان یک قدم جلوتر از سازمانها حرکت می کنند و اگر تحولی در نگرش سازمانها ایجاد نشود، شایعات جای واقعیات را خواهند گرفت.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ارتباطات را عنصر اساسی در تحولات سازمانی خواند و گفت: امروزه شفافیت یک اصل اساسی در مدیریت است و روابط عمومی مدرن باید تبدیل به اتاق شیشه ای زیبایی شود که جوانب مختلف وظایف و خدمات خود را برای مردم عیان کند.
وی مسئولین روابط عمومی را امین و مشاور مدیران دستگاهها خواند و اضافه کرد: تمرکز تمامی کانالهای ارتباطی سازمانها به روابط عمومی، در عصر حاضر پاسخگوی مخاطبان نخواهد شد، بلکه تمامی مدیران و زیرمجموعه ها بایستی با الهام از اصول ارتباطاتی ، تبدیل به روابط عمومی خودشان شوند زیرا که ابزارهای اطلاعاتی گوناگون در دسترس تمام مردم قرار دارد و اتکا به یک کانال ارتباطی موجب محدودیت در شفاف سازی خواهد شد.
رهبر طوماری تغییر رویکرد اطلاع رسانی آموزش و پرورش به سمت معلم محوری و دانش آموز محوری را از جمله اهداف محوری این اداره در سال جاری خواند و گفت: ابزارهای اطلاع رسانی ادارات بایستی از یک طرف بازتاب دهنده عملکردهای مدیران و ازطرف دیگر انعکاس دهنده ایثارگریها و توانمندیهای معلمان و دانش آموزان باشند.
وی اجرای طرح «مدیران ادارات همراه رسانه» (ماهر) را در راستای ایجاد ارتباط مستمر و شفاف بین مدیران ادارات اداره کل و اصحاب رسانه خواند و افزود: با اجرای این طرح، مدیران اداراتی که بیشترین میزان ارتباط را در طول سال با اصحاب رسانه داشته باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فریدون هاشم‌نژاد فرماندار شهرستان طارم شد
خبر قبلی
انتظار داریم عملکرد شهرداری برای مردم ملموس باشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست