ناصر مقدم به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معارفه شد

ناصر مقدم به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معارفه شد

 

 

 

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز پیش از ظهر یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده و ناصر مقدم به عنوان مدیرکل جدید این استان معرفی شد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی، مقدم که تا پیش از این مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بود تا تعیین مدیرکل جدید در استان زنجان، همچنان سرپرستی این اداره را بر عهده خواهد داشت.

سید هادی حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اگر خواهان حل مشکلات حوزه فرهنگ هستیم نباید اصالت فرهنگ را در جامعه به حاشیه بکشانیم.

وی اظهار کرد: هر فردی متعلق به سرزمین خود است، اما عشق مردم کشور به خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم قومیت‌های مختلف نیز غیر قابل انکار است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه اهالی فرهنگ و هنر باید تابع قانون باشند، گفت: دین برای اخلاقیت و انسانیت است لذا همه باید دین‌مدار باشیم، اگر نگران فرهنگ البرز هستیم باید با مساعدت همگانی مشکلات و موانع این امر را برطرف کنیم، نباید اصالت فرهنگ در جامعه به حاشیه کشیده شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه به طور قطع مدیران ارشاد در دایره فرهنگ برای استان البرز انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: مدیرکل جدید ارشاد البرز چهار سال مدیر برتر حوزه ارشاد در کشور شناخته شده است، فرهنگ موضوع چند وجهی است و باید در جهت اداره این بخش از توان همگان استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز در این مراسم گفت: اقوام و قومیت‌های گوناگونی در استان البرز حضور دارند که به‌نوعی نقطه قوت استان محسوب می‌شود.

ناصر مقدم ادامه داد: ۵٠ درصد از جمعیت استان، فارسی‌زبان و بیش از ٣٠ درصد آن، ترک‌زبان هستند و از سایر اقوام نیز در این استان حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: این موضوع، نقطه قوت استان محسوب می‌شود و دقت به این امر و تقویت موارد موجود ضروری است زیرا قومیت‌ها در جامعه، حاصل نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران هستند.

مقدم بیان داشت: از سال آینده، جشنواره اقوام ایرانی با یاری همگان جهت تربیت اقوام و قومیت‌ها در استان البرز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه کاری خود در استان زنجان، ادامه داد: از روحیه همکاری و تعامل با رسانه‌ها، هنرمندان و افراد صاحب‌نظر در جامعه فرهنگ و هنر استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: بهره‌گیری از حضور و نقطه نظرات هم استانی‌ها و مسئولین البرزی در کارگروه‌های تخصصی فرهنگ و هنر انجام خواهد شد و نظرات بیان‌شده در چهارچوب ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی، جامه عمل خواهد پوشید.

مقدم مطرح کرد: با توجه به این موضوع که همه ما تابع قانون هستیم، از شما خواهشمندم ایده‌ها و نظرات خود را بیان کرده تا ما آن‌ها را به عمل تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت از تمامی تشکل‌های قانونی در حوزه فرهنگ و هنر از سوی اینجانب در استان زنجان اثبات شده و در البرز نیز این حمایت صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ساخت و ثبت خانه هنرمندان و ثبت انجمن‌ها در استان زنجان انجام شد و در استان البرز نیز باید ثبت انجمن‌ها، قانونی کردن و حمایت از آن‌ها صورت پذیرد.

مقدم تشریح کرد: زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که در آن، واگذاری فعالیت‌ها به دیگر بخش‌های دولتی، تشکل‌ها و هنرمندان انجام گرفت.

وی گفت: تشویق، انتقادپذیری و بهره‌گیری از نظرات سایرین از خصوصیات بنده است و پیاده‌سازی اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی و همکاری صاحب‌نظران و استفاده از نظرات آنان برای بنده دارای اهمیت بسیاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان داشت: امید آن می‌رود با مشارکت، همدلی و همفکری هم استانی‌ها و مسئولین بتوانیم جهت ایجاد وحدت و همدلی در مسیر فرهنگ و هنر گام برداریم

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرداران شب در زنجان معارفه شدند
خبر قبلی
برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی درنواحی و مناطق استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست