1. اجتماعی
  2. نبود تفکر فرآیندی یکی از مشکلات مهم در رفع آسیب‌های اجتماعی است

کد خبر: 4421

نبود تفکر فرآیندی یکی از مشکلات مهم در رفع آسیب‌های اجتماعی است

نبود تفکر فرآیندی یکی از مشکلات مهم در رفع آسیب‌های اجتماعی است

 

 

 

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور کاهش مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی کشور را نیازمند توجه جامع به مسائل مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات در رفع آسیب‌های اجتماعی نبود تفکر فرآیندی بوده و اثرگذاری اقدامات انجام شده در سایر موضوعات و بخش ها نیز باید مشخص شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛حبیب‌اله مسعودی فرید در همایش گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه بروز مشکلات اجتماعی چند عامل مختلف دارد، اظهار کرد:به همین دلیل ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی ساده نبوده و باید  نگاه چندجانبه و جامع در حل مشکلات داشته و از تمام رشته‌ها در برطرف کردن آن‌ها بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه باید نگاه کارآمد برای کاهش مشکلات اجتماعی کشور وجود داشته باشد، افزود: ممکن است بسیاری از اقدامات در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، اثربخش نبوده و یا در زمان و بخش خود، مناسب باشند، اما با تغییرات زیست‌محیطی، عوارض بعدی را در آینده با خود به همراه داشته باشند.

این مقام مسئول، عدم توجه به عوامل متعدد محافظتی در حل آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از ضعف‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: چندعامله بودن مسائل اجتماعی، سیاست‌گذار را به اشتباه برده و سبب می‌شود تحلیل نادرستی از آن داشته باشد و از آن‌جایی که راه حل‌ها مبتنی بر تحلیل‌هاست، لذا ممکن است حل مشکلات اجتماعی را با مشکل، مواجه سازد.

وی عمل نکردن و یا علمی عمل نکردن را مشکل بعدی در حل آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد و یادآور شد: این کار، بیش از آن‌که موجب اصلاح امور شود، تباهی و فرسودگی را در پی دارد. همچنین توزیع نابرابر فرصت‌ها و توسعه نامتوازن جغرافیایی نیز مشکلات بعدی در حل آسیب‌های اجتماعی هستند.

مسعودی فرید با بیان این‌که توانمندسازی از ۲ بخش درونی و بیرونی تشکیل می‌شود، افزود: برای مثال، تامین ویلچر و سمعک برای معلولین، بخش درونی توانمندسازی است ولی مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی جامعه برای حضور آن‌ها بخش بیرونی است. لذا باید مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی برای پذیرش جامعه جهت حضور معلولان، فراهم شو. چرا که ممکن است معلولین، نقش موثری در بخش‌های مختلف جامعه داشته باشند که عدم مناسب‌سازی، مانع از حضور این قشر در جامعه می‌شود و باید زمینه‌های اجرایی شدن این توانمندی‌ها را فراهم کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که مددکاران، فراتر از وظایف شغلی خود عمل کرده و درگیر مسائل مختلف می‌شوند و مشاهده برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، تحمل زیادی نیاز دارد که مددکاران به جان می‌خرند، تصریح کرد: به‌طور کلی، مددکاری اجتماعی بر روی توانمندسازی و ارتقای عزت نفس افراد، کار می‌کند تا جامعه هدف، ضمن تسیهل در دسترسی به موانع، بتواند مشارکت بهتری در محیط اجتماعی داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که مددکاری اجتماعی باید به عنوان یک علم، پذیرفته شود، گفت: بر اساس پژوهش‌ها صحبت با چند کارشناس برای حل یک مساله، پایین‌ترین ارزش علمی و بررسی همه‌جانبه موضوع با حضور چندین کارشناس باتجربه، بالاترین ارزش علمی بوده که آسیب‌های اجتماعی هم نیازمند بررسی همه‌جانبه و علمی است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
در نشست معاون مطبوعاتی با خبرنگاران حوزه رسانه چه گذشت؟
خبر قبلی
کنسرت گروه موسیقی دل‌انگیزان در شهرستان خرم دره اجرا می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست