1. اقتصادی
  2. آثار شرایط جدید اقتصاد بر کسب و کار

کد خبر: 9555

آثار شرایط جدید اقتصاد بر کسب و کار

 فعال اقتصادی چگونه محاسبه کند که سود کرده است یا زیان؟

با کاهش صادرات نفت، حجم پول بیش از ظرفیت اقتصاد می شود، بخشی از پول مازاد با تورم خنثی میشود و بخشی از آن با کاهش سرعت گردش پول.

اگر ١٨٠٠ هزار میلیارد تومان تومان نقدینگی پنجاه درصد آن مازاد باشد گردش پول نصف میشود و بدون تورم بخشی از مازاد عرضه پول خنثی می شود.

کاهش گردش پول در بخش مسکن با کاهش معاملات مسکن خود را نشان می دهد. در تهران از ٢.۵ میلیون واحد مسکونی فقط ۵ هزار واحد در فروردین به فروش رسیده است.

کاهش گردش پول در بانکها به صورت کاهش گردش سپرده ظاهر میشود فقط ٢۶ درصد از سپرده ها گردش دارد، کاهش سرعت گردش پول در بانکها به صورت افزایش معوقات خود را نشان می دهد.

کاهش گردش پول در کسب و کار به صورت کاهش معاملات به ٣٠ درصد سال ٩۶ از نظر مقداری خود را نشان می دهد.

کاهش گردش پول خود را در بیزینس به این صورت خود را نشان می دهد که سود در کسب و کار در نفروختن است نه در فروحتن.

کاهش گردش پول خود را با کم عمق شدن بازار ها نشان می دهد کم عمق شدن بازار به صورت کاهش معاملات در عین افزایش قیمت ظاهر میشود. در واقع دلار گران می شود اما دلاری که به فروش می رسد بسیار کمتر از گذشته است.

کم عمق شدن بازار یعنی قفل شدن بازار ، فروشنده نمی فروشد چون سود در نفروختن است و خریدار واقعی و مصرف کننده واقعی نیز ندارد که بخرد ، قفل شدن بازار به این معناست که تقاضا رو به کاهش است و قیمت ها رو به افزایش.

فعالین اقتصادی که گران اداره میشوند از این بازار حذف می شوند. سرمایه های خرد برای باقی ماندن در بازار باید الگوی حضور در بازار را تغییر دهند.

فعال اقتصادی چگونه محاسبه کند که سود کرده است یا زیان ؟ روش حسابداری و محاسبه سود ریالی در شرایط موجود جواب نمی دهد ، فعال اقتصادی اگر موجودی کالائی اش در پایان ماه افزایش داشته باشد سود کرده است اگر یک طلا فروش ، ١٠ کیلو طلا داشته باشد و در پایان ماه ده کیلو طلایش ١٠٠ گرم افزایش داشته باشد ١٠٠ گرم طلا باید سود محاسبه شود و الا افزایش ریالی دارائی خیلی وقت ها ادرس غلط دادن است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آیا حسن روحانی بدشانس است؟
خبر قبلی
اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به ۵۰۰ مددجوی بهزیستی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست