آرد مورد نیاز مردم استان زنجان باید پیش بینی و تامین شود

استاندار زنجان با اشاره به افزایش چشمگیر تولید و خرید تضمینی گندم طی سال جاری در استان زنجان تاکید کرد: پیش از فروش گندم استان به سایر استان ها، ابتدا باید سهم گندم مورد نیاز مردم استان بطور کامل تا زمان برداشت بعدی گندم تامین و ۲۰ درصد مازاد بر آن نیز ذخیره‌سازی شود تا شهروندان زنجانی در زمینه آرد و نان با هیچ کمبودی مواجه نباشند و آسیب نبینند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در کارگروه ساماندهی آرد و نان استان، موضوع نان را امری فراگیر و همگانی توصیف کرد و گفت: مسائل مربوط به حوزه آرد و نان بدلیل استفاده همه مردم از این فراورده، امری همگانی  و فراگیر است که تمامی اقشار جامعه را در بر می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش در جامعه، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تولید گندم در استان، اجازه کم شدن سهمیه آرد استان را نخواهیم داد و نباید بگذاریم مردم استان با کمبودی در اقلام اساسی مواجه شوند تا آرامش جامعه حفظ شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه در سال های اخیر، میزان تقاضا و نیاز به استفاده از نان در برخی از مناطق رشد داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر مصرف نان در برخی از مناطق به ویژه از سوی اقشار محروم و آسیب پذیر افزایش یافته است لذا باید در تامین و بهبود سهمیه آرد این مناطق اهتمام جدی تری داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطر نشان کرد: چنانچه بخشی از آرد سهمیه ای استان توسط برخی افراد سودجو از استان خارج می شود باید راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از این خروج غیرقانونی اندیشیده شود و تمهیدات و نظارت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از دستورکار این کمیته، ضمن اعلام موافقت با راه اندازی و ایجاد ۶ سیلوی جدید گندم در سطح استان زنجان، اظهار کرد: این حق طبیعی هر منطقه است که در ازای افزایش تولیدات کشاورزی، از خدمات و امکانات بیشتری برخوردار باشد لذا راه‌اندازی ۶ سیلوی جدید در سطح استان که مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی است و دولت تعهدی نسبت به پر شدن این سیلوها به سرمایه‌گذاران آن ندارد، می تواند زمینه رقابت و عدم انحصار در ارائه خدمات به کشاورزان استان را فراهم کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نخستین محموله تجهیزات خارجی طرح پتروشیمی زنجان تخلیه شد
خبر قبلی
جذب ۲۴۲ درصدی اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست