1. اخبار استان
  2. آغاز برداشت ۷۲ هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم

کد خبر: 9676

آغاز برداشت ۷۲ هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: کشاورزان طارمی هم‌اکنون کار برداشت محصول سیر از یک هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود امسال۷۲ هزار تن سیر از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مجتبی اسکندری اظهار کرد: سیر از محصولات مهم زراعی شهرستان طارم محسوب می‌شود و امسال حدود ۲ هزار نفر از بهره‌برداران طارمی از طریق کشت و کار این محصول امرار معاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال درآمد حاصل از کشت و کار سیر در شهرستان طارم ۱۰۸ میلیارد تومان برآورد شده است، بیان داشت: سیر تولیدی طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به سایر استان‌ها همچون تهران، گیلان، قزوین، مازندران و کردستان ارسال می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: سیر تولیدی شهرستان طارم همچنین به دلیل برخورداری از طعم، عطر و کیفیت بسیار مطلوب همه ساله توسط بازرگانان سایر استان‌ها به مناطق مختلف کشور و کشورهای خارجی از جمله عراق و روسیه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم نبود انبار فنی و همچنین نبود واحدهای بسته‌بندی و فرآوری صنعتی در این شهرستان را از جمله مشکلات سیرکاران طارم برشمرد و افزود: تامین نهاده‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، بازدیدهای کارشناسی و ارایه توصیه‌های فنی، ارسال پیامک‌ها و اطلاعیه‌های ترویجی و همچنین تلاش برای جذب تجار از مناطق مختلف کشور به منظور افزایش صادرات و تنظیم بازار محصول، از جمله اقدامات انجام گرفته توسط جهاد کشاورزی طارم در زمینه محصول سیر بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کاشی ماندگار مشاهیر زنجان رونمایی می‌شود
خبر قبلی
 متهم اصلی آشفتگی بازارها کیست؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست