1. اخبار استان
  2. آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ۴ زنجان

کد خبر: 3989

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ۴ زنجان

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ۴ زنجان

 بهره برداری از شهرک صنعتی سلطانیه و آغاز واگذاری زمین به متقاضیان

 

 

 

 

اشاره: شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان به منظور ایجاد شهرکهای صنعتی با هدف استقرار و ساماندهی صنایع در سال ۱۳۶۹ تأسیس و فعالیت خود را با ۳ شهرک صنعتی آغاز نمود. این شرکت هم اکنون دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می باشد که امکان واگذاری زمین در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی آن وجود دارد و ۳ شهرک و ناحیه صنعتی دیگر نیز در حال آماده سازی جهت واگذاری می باشند.

در سال ۹۶ علاوه بر انجام فعالیت های روتین؛ مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان توانسته است مشکلاتی که چندین سال گریبانگیر آن بوده را حل و فصل نماید. از جمله این اقدامات می توان به حل مشکل اسناد مالکیت شهرک صنعتی خرمدره، اخذ سند مالکیت شهرک صنعتی افق ابهر، تکمیل تملک زمین های شهرک صنعتی زنجان۴ و شروع عملیات اجرایی آن، آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ظریفان زنجان، بهره برداری  وآغاز واگذاری زمین در شهرک برق، الکترونیک و آی تی و نیز بهره برداری ، آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی سلطانیه و برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع استان اشاره کرد.

اکنون بخشی از اهم اقدامات و عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان را در سال ۹۶ از زبان مدیرعامل این شرکت می خوانیم:

 

 

حل مشکل اسناد مالکیت واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی خرمدره پس از ۹ سال

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: با پیگیری مسئولان استانی و همچنین نماینده شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی مشکل سند شهرک صنعتی خرمدره بعد از ۹ سال مرتفع شد.

امیر حمیدنیا با اعلام این خبر افزود: از این پس واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی خرمدره می توانند اسناد تک برگی واحدهای خود را اخذ نمایند.

وی مشکل اصلی سند این شهرک را در قید وثیقه بودن سند شهرک به خاطر یک واحد صنعتی عنوان کرد و گفت: به همین دلیل به هیچ یک از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک خرمدره تسهیلاتی ارائه نمی گردید.

حمیدنیا اظهار کرد: سند شهرک مذکور به صورت کامل فک رهن گردیده و واحدهای صنعتی مستقر می توانند اسناد تک برگی متعلق به خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: هم اکنون در این شهرک ۵۲ واحد صنعتی مستقر هستند که از این پس مالکان این واحدهای صنعتی، در صورت تکمیل و اقدام برای دریافت پروانه بهره برداری می توانند اسناد را به نام خود منتقل و از آن به عنوان وثیقه استفاده کنند.

حمیدنیا تصریح کرد: بدون حمایت های مسوولان محترم امکان حل مشکل اسناد وجود نداشت و جا دارد از حمایت های ویژه استاندار زنجان و نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تقدیر و تشکر نمایم.

 

 

 

ساخت واحدهای تجاری-کارگاهی در ناحیه صنعتی ظریفان زنجان به زودی آغاز می شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: ساخت واحدهای تجاری-کارگاهی در ناحیه صنعتی ظریفان زنجان به زودی آغاز می شود.

امیر حمیدنیا با اعلام این خبر افزود: پیمانکار این پروژه مشخص شده و طی روزهای آینده شروع به کار خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به روش طرح و ساخت غیر صنعتی (EPC) اجرا خواهد شد اظهار داشت: این روش برای اولین بار در شرکت شهرکهای صنعتی استان اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تکمیل زیر ساخت های این ناحیه صنعتی را جزو اولویت های اصلی بر شمرد و اظهار داشت: پروژه های تامین برق و خط شبکه ۲۰ کیلوولت، عملیات حفاری چاه، احداث منبع هوایی، احداث کانال انحراف آب، عملیات خاکی و زیرسازی این ناحیه صنعتی اجرا گردیده و همچنین طراحی پست برق و شبکه توزیع و روشنایی نیز به تایید شرکت برق رسیده و به زودی پیمانکار اجرای آن از طریق برگزاری مناقصه انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ واحد در این ناحیه صنعتی مستقر خواهند شد، تاکید کرد: این واحدها به دارندگان جواز تاسیس صنایع دستی پس از طی مراحل قانونی پیش فروش خواهد شد.

حمیدنیا مساحت این ناحیه را ۳/۲ هکتار عنوان و تصریح کرد: در این ناحیه، انواع صنایع دستی مستقر می شود و زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر به طور مستقیم فراهم می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی در پایان هدف از ایجاد این ناحیه را جذب مسافران عبوری از زنجان دانست و گفت: در این ناحیه صنعتی امکانات رفاهی از جمله نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و سرویس بهداشتی پیش بینی گردیده است.

گفتنی است ناحیه صنعتی ظریفان در ضلع شمالی عوارضی آزادراه زنجان- تهران واقع گردیده است.

 

 

بهره برداری از شهرک صنعتی برق، الکترونیک و آی تی زنجان و آغاز واگذاری زمین به متقاضیان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: تمهیدات لازم برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی برق، الکترونیک و آی تی زنجان صورت گرفته است.

امیر حمیدنیا با اعلام این خبر افزود: زیرساخت های این شهرک از جمله آب، برق و شبکه روشنایی و۲۰ کیلوولت تکمیل و بازگشایی معابر، جدولگذاری و آسفالت ریزی نیز به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای پروژه های فیبر نوری، مخابرات، شبکه توزیع گاز و فضای سبز این شهرک نیز در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه شهرک برق، الکترونیک و آی تی زنجان ۱۰۰ هکتار مساحت دارد افزود: ۴۰ هکتار از این شهرک در فاز اول آماده واگذاری به متقاضیان گردیده است.

وی اظهار داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به امور واگذاری زمین در شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اقدام به انتخاب و خرید زمین مورد نظر در این شهرک نمایند.

گفتنی است شهرک تخصصی برق، الکترونیک و آی تی زنجان در ۱۵ کیلومتری ضلع شمالی آزادراه زنجان- تهران واقع گردیده است.

 

 

بهره برداری از شهرک صنعتی سلطانیه و آغاز واگذاری زمین به متقاضیان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: تمهیدات لازم برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی سلطانیه صورت گرفته است.

امیر حمیدنیا با اعلام این خبر افزود: زیرساخت های این شهرک از جمله آب، برق و شبکه روشنایی و۲۰ کیلوولت تکمیل و بازگشایی معابر، جدولگذاری بخشی از شهرک به اتمام رسیده و آسفالت ریزی آن نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی سلطانیه با مساحت ۱۰۳ هکتار در اراضی روستای حسین آباد سلطانیه قرار دارد و هم اکنون زمین های این شهرک آماده واگذاری به متقاضیان می باشد.

 

 

اخذ سند مالکیت تک برگی برای شهرک صنعتی افق ابهر بعد از ۱۲ سال

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: سند تک برگی مالکیت شهرک صنعتی افق ابهر بعد از ۱۲ سال اخذ شد.

امیر حمیدنیا اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده های متعدد حقوقی در خصوص مالکیت این شهرک موفق به اخذ سند مالکیت تک برگی برای این شهرک نشده بودیم که خوشبختانه با پییگری های صورت گرفته در یک سال اخیر  و نیز همکاری مسئولان ذیربط از جمله اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ابهر توانستیم  بعد از ۱۲ سال سند مالکیت این شهرک را اخذ کنیم.

وی یادآور شد: صدور اسناد تک برگی مالکیت برای واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک نیز در حال پیگیری است و در اسرع وقت به واحدهای صنعتی تحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار داشت: شهرک صنعتی افق ابهر با ۷۰۰ هکتار مساحت بزرگترین شهرک صنعتی استان زنجان است که در ضلع شمالی آزاد راه زنجان- تهران واقع گردیده و دارای امکانات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات, ایستگاه آتش نشانی و ساختمان فناوری و کسب و کار (در حال ساخت) می باشد.

 

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ۴ زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: امسال عملیات اجرایی شهرک صنعتی زنجان۴ آغاز شد.

امیر حمیدنیا اظهار کرد: شهرک صنعتی زنجان ۴ در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان است که در اراضی روستای دره‌لیک قرار دارد و که تاکنون ۳۰۰ هکتار آن تملک شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر سه مشاور بر روی طراحی و مطالعات شهرسازی، مشاوره ارزیابی زیست‌محیطی و ژئوتکنیک این شهرک صنعتی در حال اجرا است و به زودی این طرح‌ها به نتیجه و پایان خواهد رسید.

وی افزود: برای این شهرک یک متقاضی برای واگذاری آن به صورت مشترک برای سرمایه‌گذاران چینی، درخواست داده شده که در صورت تحقق این مهم زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار دیگر توسط این شرکت برای ایجاد شهرک صنعتی، تملک خواهد شد.

حمیدنیا در رابطه با هزینه‌ لازم برای عملیات اجرایی، خاطرنشان کرد: برای اتمام عملیات اجرایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان برای این ۳۰۰ هکتار تملک شده، نیاز است که به زودی مناقصه برای واگذاری این شهرک واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، یادآور شد: واحدهای تولیدی که در این شهرک مستقر خواهند شد، از ۱۳ سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد و موقعیت جغرافیایی مناسب این شهرک می‌تواند برای تولیدکنندگان و واحدهایی که در این شهرک مستقر شوند، جالب توجه باشد.

گفتنی است شهرک صنعتی شماره چهار زنجان در کیلومتر ۴۰ زنجان به تبریز واقع شده است و جزو اراضی روستای دره‌لیک محسوب می‌شود.

 

واگذاری بیش از ۱۸ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان زنجان در ۱۱ ماهه امسال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۸ هکتار زمین به متقاضیان برای ساخت واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی استان زنجان واگذار شده است.

امیر حمیدنیا با اعلام این خبر افزود: این میزان زمین در قالب ۴۷ قرارداد واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان واگذاری زمین در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: بیشترین میزان واگذاری زمین در شهرک صنعتی طارم صورت گرفته است.

حمیدنیا در پایان ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران گفت: امیدوارم با تدابیر دولت در جهت حمایت از سرمایه گذاران و نیز پشتیبانی مردم عزیز با خرید و مصرف کالاهای ایرانی شاهد رونق تولید داخلی و نیز تحقق عینی اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

عملکرد حوزه معاونت صنایع کوچک

  • عملکرد مدیریت توسعه صنعتی و کار آفرینی دریازده ماه سال ۹۶
  • پیگیری و به اتمام رساندن برنامه های اقتصاد مقاومتی به شرح ذیل:

الف- ایجاد شبکه ها:

۱-شبکه تامین مواد اولیه فرش

۲-تشکیل شبکه و کنسرسیوم صادراتی فرش

ب- تکمیل حلقه مفقوده: ایجاد لمینت سازی در خوشه کفش

ج- ایجاد و فعالسازی BDS:

۱-BDS طراحی کفش                       ۲- BDS آموزشی تخصصی کفش

  • برگزاری و پیگیری اجرای ۶ کلینیک سیار در شهرک های بزرگ و توسعه یافته استان
  • پیگیری و اجرای برنامه های عمل سال سوم در خوشه فرش دستبافت
  • تهیه گزارش های سال سوم و سه ساله خوشه فرش توسط عامل و آماده نمودن زمینه اتمام و خروج عامل توسعه فرش و تحویل آن به شبکه فراگیر خوشه
  • پیگیری و اجرای برنامه های عمل سال دوم خوشه کفش هیدج
  • برگزاری کمیته استانی و شورای راهبردی برای خوشه های کفش و فرش
  • انجام امکانسنجی چاقو و زمینه سازی برای شروع پروژه توسعه خوشه چاقو در سال ۹۷
  • اطلاع رسانی و معرفی واحدهای صنعتی جهت استفاده از بسته حمایتی بیمه ایران ویژه صنایع کوچک
  • برگزاری تعداد ۱۲۵ دوره آموزشی در یازده ماهه سال
  • تعداد نفرات آموزش دیده ۳۴۱۴ نفر
  • برگزاری تعداد ۱۴ تور صنعتی برای ۳۲۴ نفر از واحدهای صنعتی
  • حمایت مالی و پشتیبانی از واحدهای صنعتی در هنگام حضور در تورهای صنعتی، دورهای آموزشی
  • استقرار یازده شرکت فنی و مهندسی در مرکز کسب و کار شهرک صنعتی شماره یک زنجان
  • همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان در زمینه برگزاری دوره های تخصصی و مهارتی برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی زنجان
  • اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی مجازی
  • برگزاری همایش و تجلیل از برترین های خوشه فرش دستبافت برای اولین بار
  • برگزاری جلسه با تشکل ها و انجمن های خصوصی

 

  • عملکرد مدیریت تامین مالی و توسعه بازار در ۱۱ ماه سال ۹۶
  • تا آخر بهمن ماه امسال ۲۷ واحد صنعتی غیر فعال مجدد به چرخه فعالیت و تولید باز گردانیده شده از جمله اقدامات حمایتی شرکت در این حوزه تامین نقدینگی مورد نیاز از طریق رایزنی با بانکهای عامل برای واحدهایی که با مشکل کسری منابع مواجه بودند، تقسیط مطالبات معوق بانکی و بیمه ای و مالیاتی از طریق ارجاع و پیگیری در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید بوده و گاهاً مواردی نیز از طریق واگذاری محل کارگاه به متقاضیان جدید فعال شده اند.
  • برگزاری جلسه توانمندی سازی مشاورین استانی در زمینه شناسایی و رفع نیاز فناورانه واحدهای صنعتی با حضور و تدریس مدرس مجرب از کارگزاری فن بازار استان خوزستان
  • برگزاری دوره باز آموزی تجارب بدست آمده از اعزام واحدهای صنعتی سایر استانها به کشور آلمان در محل اتاق بازرگانی با حضور تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان
  • اعلام آمادگی ۸ واحد صنعتی و ثبت نام از ایشان جهت حضور در دوره GIZ آلمان که از این تعداد ۶ واحد در مصاحبه اولیه انجام شده از سوی سازمان متبوع این شرکت پذیرفته شده و در صورت پذیرش در مصاحبه بعدی توسط هیئت آلمانی به مدت یک ماه جهت حضور در دوره به کشور آلمان اعزام خواهد شد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعت استان که با حضورتعداد ۵۳ واحد صنعتی در فضای بالغ بر ۱۲۴۰ متر مربع در محل نمایشگاه بین اللملی کاسپین زنجان برگزار شد
  • اطلاع رسانی و حمایت از حضور بیش از ۱۲۰  فقره واحد صنعتی و ذینفعان خوشه های صنعتی در نمایشگاه های داخلی و خارجی و اخذ غرفه و ارائه توانمندی ها و محصولات تولیدی
  • حمایت و کمک به دانش بنیان شدن ۵ واحد صنعتی با عنوان دانش بنیان نو پا و دانش بنیان تولیدی جهت بهره مندی از مزایای شرکتهای دانش بنیان
  • حضور مستمر در جلسات کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جهت رسیدگی و حل و فصل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی با دستگاههای اجرایی استان که در این رابطه بالغ بر ۱۱۸ جلسه از ابتدای سالجاری تا کنون برگزار شده است.
  • حضور در جلسات کارشناس رونق تولید با هدف بررسی طرح ها و واحدهای متقاضی تسهیلات ثبت نام شده در سایت بهین یاب جهت تامین نقدینگی مورد نیاز ایشان که در این رابطه در سال جاری بالغ بر ۶۵ جلسه بررسی و رسیدگی با حضور نمایندگان بانکی تشکیل شده است.
  • هماهنگی با کارگزاری مفید به عنوان یکی از کارگزاران خبره در رابطه با بورس کالا و فرا بورس به منظور برگزاری دوره آموزشی آشنایی صاحبان صنایع با نحوه ورود به بازار سرمایه و مزایا و معایب مربوطه
  • با همانگی سازمان متبوع این شرکت، واحد تولیدی سمن آسا توانسته مجوز ارائه سه محصول تولیدی خود را از طریق بورس کالا اخذ نمایند هرچند متاسفانه به دلیل بروز برخی مشکلات علیرغم اعلام آمادگی جهت ارائه محصول از کانال مذکور تا کنون بورس کالا اقدام به عرضه محصول ننموده است.
  • حمایت از حضور ذینفعان خوشه کفش هیدج به منظور بازدید از نمایشگاه AYSAF و دانشگاه و مرکز مطالعات کفش ترکیه
  • ثبت اولین کنسرسیوم صادراتی فرش دستبافت استان از طریق عضویت ۱۵ نفر از ذینفعان فرش زنجان با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان
  • اخذ اطلاعات صادراتی واحدهای صنایع کوچک مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با همکاری گمرک استان زنجان و درج آن در سامانه شرکت بطوری که تاکنون ارزش کالای صادراتی از مبدا گمرک استان برای واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاکنون معادل با ۱۷۳۵۲۵ هزار دلار ثبت گردیده است.
  • دعوت از ۲۵ واحد صادر کننده برتر صنایع کوچک و متوسط و اعطای لوح تقدیر به ایشان و معرفی شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان به عنوان صادر کننده صنایع کوچک برتر استان و دریافت لوح تقدیر و تندیس از وزیر صنعت، معدن و تجارت
  • انعقاد قرار داد عارضه یابی و پیشنهاد پروژه بهبود برای ۳۱ واحد صنعتی نیمه فعال و غیر فعال با شرکت های مشاور
  • انعقاد قرارداد و انجام عارضه یابی ۵ ذینفع عضو کنسرسیوم صادرتی خوشه فرش دستباف و اخذ پیشنهادات مشاور در رابطه با روشهای ارتقا و بهبود
  • شناسایی ۸ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی استان توسط مشاوران دوره دیده استان ورصد و تایید آن از سوی این معاونت و تایید آن از سوی مدیریت سازمان متبوع جهت ارجاع تخصصی به مشاوران داخلی و خارجی جهت رفع نیاز فناورانه

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیشترین رضایتمندی گردشگران از امنیت استان زنجان است
خبر قبلی
بنا داریم پایه گذار گفت‌وگوی بین یاران انقلاب، نظام و رهبری در استان باشیم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست