1. اجتماعی
  2. آیا حسن روحانی بدشانس است؟

کد خبر: 9557

آیا حسن روحانی بدشانس است؟

3

ایران حادثه خیز است. ایران، تحریم خیز است و معلوم نیست چرا ما دست روی دست می‌گذاریم و فقط نگاه می‌کنیم.

ایران حادثه خیز است. ایران، تحریم خیز است و معلوم نیست چرا ما دست روی دست می‌گذاریم و فقط نگاه می‌کنیم.

عصرایران؛ مصطفی داننده- می‌گویند رییس جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله، ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعا می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟

نه، اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. کشور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

ترامپ از اول تکلیف خود را با برجام مشخص کرده بود. او توافق هسته‌ای را دوست نداشت و از همان روز اول به دنبال پاره کردن برجام بود.

ما که می‌دانستیم دیر یا زود، رییس جمهور مو بور آمریکا، از برجام خارج خواهد شد چرا قبل از آن فکری نکردیم. چرا راهکاری برای این مسئله پیدا نکردیم. چرا بعد از آن تصمیم‌های درست نگرفتیم تا با پادزهری مناسب، درد نیش‌های ترامپ را کم کنیم؟

این عدم تصمیم گیری درست ما چه ربطی به شانس دارد؟

مگر نه اینکه همه ما می‌دانیم ایران روی گسل زلزله است. چرا خانه‌مان را محکم نمی‌سازیم؟ خراب شدن خانه‌ها در زلزله به شانس ارتباط دارد یا عدم تدبیر؟ در ژاپن هم زلزله می‎‌آید ولی آنها به جای ربط دادن آن به شانس، خانه‌های ایمن ساختند و دیگر غم به دل راه ندادند و مطمئن بودند خانه‌هاشان می‌لرزد اما روی سرشان خراب نمی‌شود.

سیل، برخی از شهرهای ایران را با خود برد. خراب کردن مسیل‌ها، ساختن خانه کنار رودخانه‌ها، عدم توجه به هشدارها و … ربطی به شانس دارد؟ وقتی پول می‌گیریم و مجوز می‌دهیم که هرکسی هرکجا دلش خواست خانه و ویلا بسازد، باید منتظر خرابی در سیل هم باشیم.

مگر می‌شود به جنگ طبیعت رفت و انتظار داشت خشم او ما را در خود هضم نکند؟

شانس هیچ جایی در اداره کشور ندارد. نه تنها روحانی بلکه هر رییس جمهوری دیگر هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفا بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم.

بی‌تدبیری که از سال‌های گذشته آغاز و تا امروز ادامه دارد. تمام دولت‌ها در خسارت‌های سیل‌ و زلزله اخیر نقش داشته‌اند. کم‌کاری آنها باعث بروز حادثه‌های این چنین شد.

بهتر است به جای اینکه با صفت‌هایی مانند بدشانس، به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشیم، از امروز به دنبال راه‌کارهایی باشیم که دیگر شاهد حوادث این چنین نباشیم.

ایران حادثه خیز است. ایران، تحریم خیز است و معلوم نیست چرا ما دست روی دست می‌گذاریم و فقط نگاه می‌کنیم. شده‌ایم مثل فردی که در کوه زندگی می‌کند و می‌داند سقف خانه‌ای که ساخته است در برابر بهمن و بارش‌های شدید مقاومت نمی‌کند و در گذشته بارها هم خراب شده است اما بازهم کاری نمی‌کند و آن را به حساب شانس بدش می‌گذارد.

عصرایران

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جان نحیف مردم و قیمت های نجومی مسکن در زنجان
خبر قبلی
آثار شرایط جدید اقتصاد بر کسب و کار
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست