ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت زنجان با برنامه جامع سلامت استان

 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه برنامه جامع سلامت استان یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است، کفت: برنامه جامع سلامت استان یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است که با هدف ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت اجرا می‌شود.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ پرویز قزلباش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه جامع سلامت استان داشتن یک برنامه جامع و مصوب برای بهبود سلامت مردم در شاخص‌های تعیین شده است، اظهار کرد: برنامه جامع سلامت استان با هدف‌گذاری در شاخص‌های نهایی سلامت، سهم و تکالیف دستگاه‌ها و مردم در دستیابی به این هدف‌ها تا سال ۱۴۰۰ را مشخص می کند.
وی با تاکید بر اینکه با این اقدام برنامه اجماع شده برای بهبود شاخص‌های سلامت مردم تدوین و مصوب می‌شود، افزود: ذی‌نفعان (بخش‌های دولتی، خصوصی و مردم) در تدوین برنامه جامع استان جلب حمایت و مشارکت داده می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی برای « اجرا » از طریق راهبردهای همکاری بین بخشی و مشارکت مردم، توانمندسازی و روش انجام این کار برای سایر بخش‌های توسعه نیز الگوسازی می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه گزارش مربوط به برنامه جامع سلامت استان سه بخش اصلی دارد، یادآور شد: نخستین بخش، تحلیل وضعیت بوده که شامل تحلیل شاخص‌های سلامت استان در حیطه‌ مرگ‌های زودرس، بیماری‌ها، آسیب‌ها، سبک زندگی سالم، مولفه‌های اجتماعی و محیطی تاثیرگذار بر سلامت و تعیین نقاط تمرکزی است. در این بخش تمام شهرستان های استان باید طی پنج سال به بهبود شاخص ها اقدام کنند.
وی دومین چارچوب گزارش برنامه جامع سلامت استان را جهت‌گیری عنوان کرد و گفت: این برنامه شامل اهداف راهبردی سلامت استان تا ۱۴۰۰و مداخلات در سه حیطه « ارتقای توانمندی و سواد سلامت مردم»، «ارتقای نظام خدمات سلامت استان در سطوح پیشگیری» و «مداخلات جامعه محور (موثر در مولفه‌های اجتماعی و محیطی)» که در اولویت اجرا است، خواهد بود.
قزلباش سومین چارچوب گزارش برنامه جامع سلامت استان را نظام استقرار ذکر کرد که شامل تفاهم‌نامه یکپارچه است و درون آن سهم و تکالیف دستگاه‌ها و مردم برای انجام مداخلات سلامت محور طی ۵ سال آینده مشخص شده است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
منتخبین نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی زنجان مشخص شدند
خبر قبلی
قهرمانی صبای زنجان در لیگ دسته اول بدمینتون بانوان کشور
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست