استان زنجان در زمینه برق و آی.تی جایگاه بالایی در کشور دارد

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت اعتماد و انگیزه‌دهی به جوانان، گفت: اکثر اعضای پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان را جوانان تشکیل داده اند که باید از آنان حمایت کرد و انگیزه داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ فتح اله حقیقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به زنجان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: استان زنجان در زمینه های کشاورزی، برق، آی.تی و استخراج معادن جایگاه بالایی در کشور دارد که می توان با نوین‌سازی این جایگاه را ارتقاء بخشید.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در استان زنجان برای کاهش نیازهای وارداتی استان و کشور، اظهار کرد: با حضور شرکت های دانش‌بنیان می توان مواد اولیه وارداتی را اعلام و از ظرفیت های داخلی برای تولید آن‌ها استفاده کرد تا در وضعیت تحریم های کنونی کشور، از خروج ارز و نیاز و وابستگی به کشورهای خارجی کاسته شود.

مقام عالی استان بر ضرورت حفظ ثبات اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان تاکید کرد و افزود: ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، چندین واحد راکد و نیمه تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشته اند.

استاندار زنجان ادامه داد: جلسات محوری و مهم استان با حضور مدیران بصورت میدانی در محل واحدهای تولیدی مشکل‌دار برگزار می‌شود تا مسائل این مراکز بطور عملی رفع شود.

وی درخصوص تعیین تکلیف پسماندهای استان نیز خاطر نشان کرد: علاوه بر تعیین تکلیف پسماندهای درحال تولید باید برای فراوری پسماندهای دپو شده قدیمی نیز سرمایه‌گذار و شرکت های دانش بنیان جذب شود.

حقیقی همچنین در بیان برنامه های سالجاری استان اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد سفرها و حضور اعضای کابینه دولت و مقامات عالی کشور در استان زنجان افزایش خواهد داشت تا ضمن دلگرمی مدیران، برای آشنایی و رفع مشکلات استان از نزدیک اقدام شود.

وی حفظ و ارتقاء آرامش جامعه را از اهداف اصلی مدیران برشمرد و تصریح کرد: با سفر به تمامی شهرستان‌ها، روستاها و مناطق استان و حضور در بین مردم سراسر استان، تلاش کرده ایم آرامش جامعه حفظ و ارتقاء یابد و مدیران نیز باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از انجام پرواز حجاج زنجانی از فرودگاه استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و دستور معاون اول رئیس جمهور، پرواز حجاج زنجانی امسال نیز از فرودگاه استان انجام خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۲ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی ندارند
خبر قبلی
 اینستکس به زبان ساده و آسان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست