استفاده بی‌رویه از سموم اثرات مخربی برای سلامتی انسان دارد

سمپاشی تا حد کنترل خسارت اقتصادی درختان انجام می پذیرد. استفاده بی رویه از سموم مطمئنا اثرات مخربی برای سلامتی انسان ها، پرندگان و سایر موجودات زنده دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به وجود شته ها در فضاهای شهری زنجان، گفت: شته های سیاه با نام علمی aphis fabae هر ساله با آغاز فصل گرما درختان اقاقیای جنگلی سطح شهر را مورد هجوم قرار می دهند.

سجاد خانمرادی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان با اشاره به اینکه درختان اقاقیا از میزبان‌های مهم و مورد علاقه این آفات می باشند که با مکیدن شیره درختان موجب ضعف و زردی آن ها می شوند، اظهار کرد: شهرداری همه ساله با پیش آگاهی زمان شیوع آفت نسبت به سمپاشی درختان سطح شهر اقدام می کند، همچنین جهت تقویت عمومی درختان و کاهش اثرات جانبی، کودپاشی و استفاده از ریزمغری ها همراه سمپاشی در برنامه محلول پاشی درختان قرار می دهند.

وی با بیان اینکه سموم مورد استفاده سیستمیک بوده که به شیره گیاهی نفوذ کرده و هنگام تغذیه حشرات بر سیستم گوارشی آن ها اثر کرده و موجب نابودی آن ها می شود، افزود: لذا منطقی است که تاثیرات سموم آنی نباشد. استفاده از سموم تماسی به دلیل دوام کم آن ها در برابر شرایط محیطی از جمله بارندگی ها در فضای شهری چندان توصیه نمی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی و سلامت شهروندان در اولویت های برنامه های توسعه پایدار شهری است، خاطرنشان کرد: سمپاشی تا حد کنترل خسارت اقتصادی درختان انجام می پذیرد. استفاده بی رویه از سموم مطمئنا اثرات مخربی برای سلامتی انسان ها، پرندگان و سایر موجودات زنده دارد. لذا تحمل ۱۵ تا ۲۰ روزه آفات گیاهی که هیچ ضرری برای انسان ندارند بسیار منطقی تر از تحمل بیماری های سخت که به خاطر اثرات سوء مواد شیمیایی و سموم بروز خواهد کرد، می باشد.
وی یادآور شد: در این بین به خاطر گرم شدن هوا سایر حشرات موذی از جمله شته ها، مگس ها و شب پره ها نیز در سطح شهر گسترش می یابند که کنترل آن ها عملا در اختیار ما نیست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بسیج ملی فشار خون در زنجان
خبر قبلی
ارتقاء کیفیت زندگی مبتلایان به اختلال هویت جنسی با گسترش حمایت اجتماعی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست