1. اخبار شهرستان
  2. اصلاح هندسی میدان مدرس زنجان متوقف شده است

کد خبر: 1105

اصلاح هندسی میدان مدرس زنجان متوقف شده است

اصلاح هندسی میدان مدرس زنجان متوقف شده است

۴ تقاطع دیگر در شهر زنجان طی سال جاری هوشمندسازی می شود

 

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان با اشاره به وضعیت میدان مدرس و اصلاح هندسی آن، گفت: اصلاح هندسی میدان مدرس به دلیل ممانعت برخی از افراد متوقف شده است.

 

 

 

سمانه شاددل در گفت‌و‌گو با همدلی زنجان، با بیان اینکه اصلاح هندسی میدان مدرس با فوریت در دستور کار قرار گرفته بود، اظهار کرد: متاسفانه برخی به دلیل منافع شخصی مانع اجرای آن شده و این پروژه در بخش اصلاح هندسی و ترافیکی شهر متوقف است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ناتمام اصلاح هندسی میدان جهاد نیز، افزود: اصلاح هندسی این میدان نیز در سال گذشته مورد توجه و دستور کار قرار که بعد از تخریب طرح، عملیات عمرانی آن به معاونت عمرانی واگذار شده که هم اینک متوقف مانده است.

این مقام مسئول در خصوص ادامه طرح هوشمندسازی تقاطع های شهر زنجان نیز خاطرنشان کرد: در سال های گذشته تعدادی از تقاطع ها بر حسب اولویت هوشمندسازی شد و در سال جاری نیز تعداد چهار تقاطع به شبکه هوشمند ترافیکی اضافه خواهند شد.

وی به تقاطع های هوشمند شده در سال های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۵ تقاطع های امیرکبیر، دروازه ارگ، سعدی، دروازه رشت و تربیت به بهره برداری رسید و تقاطع های دانشسرا، صدرجهان، شیخ فضل الله نوری(بیسیم) و امجدیه در دست اجرا است که متاسفانه عدم انجام به موقع تعهدات پیمانکار بهره برداری از این تقاطع ها را با مشکل مواجه کرده است. همچنین تقاطع های انصاریه در ۴۵ متری، ۳۰ متری ولیعصر و تقاطع پل ولیصعر به صورت محلی هوشمندسازی شده است.

شاددل در خصوص به روز بودن سیستم و نرم افزارهای مورد استفاده در هوشمندسازی تقاطع ها و مرکز کنترل ترافیک نیز گفت: سیستم نرم افزاری که برای این طرح مورد استفاده قرار گرفته نرم افزار scats بوده که اکنون تمام شهرهای کشور مجهیز به این سیستم هوشمند هستند که نمونه آن تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز هستند.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان هم اکنون شهرهای مهم دنیا از این نرم افزار استفاده می کنند، افزود: در شهر ملبورن استرالیا همزمان ۵ هزار تقاطع توسط این نرم افزار مدیریت می شوند و این نرم افزار در این شهر نیز بکارگیری می شود.

وی با بیان اینکه مناقصه جهت خرید این نرم افزار برگزار و تشریفات قانونی جهت عقد قرارداد خرید در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک این نرم افزار مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فرصت ۲ هفته‌ای وزیر صنعت در خصوص آلایندگی صنایع سرب و روی زنجان
خبر قبلی
افزایش ۱۰۰۰ نفری دانش‌آموزان اول ابتدایی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست