1. اخبار استان
  2. اعتبارات استان زنجان در سال جاری به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید

کد خبر: 1119

اعتبارات استان زنجان در سال جاری به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید

 اعتبارات استان زنجان در سال جاری به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به وضعیت اعتبارات لایحه بودجه سال جاری استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات استان در بودجه سال جاری که قابلیت توزیع و سیاست گذاری در شورای برنامه‌ریزی استان را دارند در سال جاری به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهرام طهماسبی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه این اعتبارات در سال ۹۵ به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: اعتبارات توزیعی استان در سال جاری با رشد چشم گیر و قابل توجهی همراه بوده , ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

 

وی به لحاظ شدن ۲۷ صدم از ردیف ارزش افزوده برای هزینه کرد در بخش ورزش اشاره کرد و افزود: از محل ۲۷ صدم ارزش افزوده دو منبع جدید در لایحه بودجه پیش بینی شده که برای تقویت زیرساخت های ورزشی استان و تکمیل پروژه های ورزشی ۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان در سال های گذشته وجود نداشت.

این مقام مسئول از افزایش سه برابری اعتبارات استان در بخش ۳ درصد نفت و گاز خبر داد و اظهار کرد: این محل اعتباری در لایحه بودجه از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش یافته و سهم استان از آن نیز رشد قابل توجهی پیدا کرده که از ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی به درآمدهای استانی نیز در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: درآمدهای استانی در سال جاری از ۶۶۸ میلیارد تومان سال ۹۵ به ۷۳۱ میلیارد تومان رسیده که ۹.۳ درصد رشد کرده است.

طهماسبی به اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قانون استفاده متوازن از امکانات کشور که تحت عنوان ماده ۱۸۰ یاد می شود نیز برای استان زنجان دارای رشد بوده و از ۷۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان اعتبار اختصاص یافته برای ارتقای ساختار اقتصادی استان را یادآور شد و تاکید کرد: ۶۶ میلیارد تومان نیز برای این بخش در نظر گرفته شده که به عنوان کمک های فنی و اعتباری لحاظ شده و در نظر گرفتن ۶ میلیارد تومان سایر بخش ها به ۷۲ میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه این اعتبار دستاوردهای مناسبی برای رشد اقتصادی استان خواهد داشت، افزود: تخصیص اعتبارات لحاظ شده علاوه بر تاثیر مستقیم در رشد و توسعه استان می تواند ابزارهای تشویقی مناسبی برای حضور بخش خصوصی و مشارکت اقتصادی در استان باشد.

طهماسبی به سهم شهرستانی برای کمک های فنی و اعتباری اشاره و خاطرنشان کرد: سهم شهرستانی اعتبارات با در نظر گرفتن پیگیری و برنامه های شهرستانی خواهد بود تا جنبه تشویقی و رقابتی داشته باشد.

این مقام مسئول از مصوبه گرفتن لایحه دولت برای افزایش ظرفیت اقتصادی حوزه ورستایی و اشتغال روستایی خبر داد و گفت: ۱.۵ میلیارد دلار مطابق با این مصوبه برای اهداف تعریف شده آن اختصاص یافته شده که استان زنجان نیز بخشی از این اعتبارات را جذب خواهد کرد.

وی به اعتبارات سنتی استان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات از ۸۳.۴ میلیارد تومان به ۹۵.۹ میلیارد تومان رسیده است. باید تفکیک لازم بین پروژه های استانی و ملی صورت گرفته و اگر پروژه ای جنبه استانی دارد در چارچوب سیاست های استانی پیگیری شود که مدیران دستگاه ها باید این موارد را تفکیک و هماهنگی لازم را با مرکز انجام دهند.

 

طهماسبی به اعتبارت ملی و استانی ویژه و همچنین اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای پیوست قانون اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی و استانی ویژه در سال ۹۵ ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که در سال ۹۶ به ۵۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده و همچنین اعتبار تملک دارایی های سرمایه‌ای ویژه پیوست قانون بودجه ۷۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که به ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهر زنجان صاحب الگوهای معماری ایرانی- اسلامی شد
خبر قبلی
ضرورت حضور مدیران در بین عموم مردم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست