اعضای شوراهای اسلامی نباید در امور اجرایی شهرداری‌ها دخالت کنند

اعضای شوراهای اسلامی نباید در امور اجرایی شهرداری‌ها دخالت کنند

 شوراهای اسلامی شهرهای استان در انتخاب شهردار دقت کنند

 

 

 

استاندار زنجان بر ضرورت رعایت قانون در فعالیت شوراها تاکید کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی نباید در امور اجرایی شهرداری‌ها دخالت کنند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش امیری در همایش منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان، با بیان اینکه مهم ترین و نخستین اقدام شوراهای اسلامی شهر در آغاز فعالیت انتخاب هیئت رئیسه و شهردار است، اظهار کرد: تغییرات متعدد در شهرداری فعالیت های توسعه ای یک شهر را با مشکل مواجه کرده وخسارت بزرگی به مدیریت شهری وارد می کند.

وی با طرح این موضوع مهم که اگر شهردار یک شهر گذینه مناسبی برای فعالیت باشد چه اصراری باید برای تغییر در مدیریت شهر اعمال شود، افزود: ثبات مدیریت می تواند برای توسعه بیشتر شهر تاثیرگذار بوده و باید در اتخاذ تصمیم ها برای مدیریت یک شهر با مطالعه و دقت لازم اقدام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری نهاد حمایتی نیست، تاکید کرد: دولت در لایحه بودجه حقوق مستمری بگیران را با افزایش سه برابری همراه کرده و این مهم عملیاتی می شود که نباید از نهاد مدیریتی یک شهر انتظار فعالیت به عنوان یک نهاد حمایتی را داشت.

وی شهرداری را نهادی عمومی برای توسعه و آبادانی شهر توصیف کرد و یادآور شد: شهرداری اداره کار نیست و نباید بی جهت نیروی انسانی جدیدی به بدنه شهرداری افزوده شود که آفتی در ادامه مسیر آن محسوب می شود.

درویش امیری خواستار توجه اعضای شورای اسلامی شهرها استان به تعامل با نهادهای دولتی و حاکمیتی شد و تاکید کرد: نخستین انتظار مدیریت استان از اعضای شوراهای اسلامی هماهنگی و تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است که وظیفه هماهنگی در حوزه عمرانی استان به ویژه شهرداری ها محسوب می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهرها باید برای ایجاد منابع برای درآمدهای پایدار شهری تلاش کنند، افزود: در گذشته نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته و باید برای داشتن منابع اعتباری مناسب به درآمدهای پایدار اندیشید، چرا که نمی توان شهر را با عوارض و جزائم کمیسیون ماده ۱۰۰ اداره کرد.

وی بسترسازی لازم برای ایجاد پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای بکارگیری سرمایه های مردمی در اجرای پروژه های مختلف تجاری، تفریحی و خدماتی اقدامات لازم صورت گیرد.

درویش امیری خواستار توجه جدی به طرح جامع و تفصیلی شهرها شد و تاکید کرد: مشاورین توانمندی مطالعات لازم و طولانی مدت در خصوص شهرها انجام و طرح های جامع و تفصیلی را تهیه کرده اند که باید برای رعایت ضوابط و قوانین موجود در آن اهتمام جدی شود.

استاندار زنجان تامین پارکینگ و رعایت سطح اشغال و تراکم در ساختمان ها را یادآور شد و گفت: با رعایت ضوابط مربوط به طرح جامع و تفصیلی شاهد شهر مناسب برای شهروندان خواهیم بود و نباید شهرها را با افزایش تراکم و حذف پارکینگ دچار مشکل کرد.

وی وفاق، همدلی و تعامل را موجب پیشبرد بهتر امور در توسعه شهر دانست و تاکید کرد: وفاق و همدلی موجب توسعه بیشتر شهرها خواهد شد و جلسات مستمری باید در طول سال بین منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها با مسئولان دولتی برگزار شود.

درویش امیری با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی نباید در امور اجرایی شهرداری ها دخالت کنند، افزود: باید تلاش شود جایگاه نظارتی شورا تقویت و به خوبی اجرایی شود که عمل به وظایف قانونی شورا باید مورد تاکید بوده و نباید از آن کوتاه آمد.

استاندار زنجان بر ضرورت توجه به هویت و فرهنگ بومی شهرها تاکید کرد و گفت: با رعایت قوانین باید برای توسعه فرهنگ و تاریخ شهرها تلاش کرد و در عین حال امور مربوط به مردم نیز باید در شهرداری ها تسریع شود.

وی اختلافات شورا و شهرداری را موجب زیان مردم و شهر عنوان کرد و یادآور شد: نباید با اقدامات اختلافی مردم شهر را مایوس کرد و باید با ایجاد اتحاد و همدلی برای توسعه شهرها تلاش کنیم.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱ کشته و ۵ مجروح در اثر واژگونی ال ۹۰ در زنجان
خبر قبلی
اعتبارات ماده ۱۷ و آموزش شهروندی در شهرداری بهینه هزینه شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست