افتتاح ۲۰ پروژه اجرای طرح هادی در استان همزمان با ایام دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با ایام اله دهه فجر ، ۲۰ پروژه اجرای طرح هادی روستایی در سطح استان افتتاح و ۲ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: این پروژه ها در ۲۲ روستای استان با اعتباری بیش از ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
وی اجرای طرح هادی را یکی از رویکردهای بنیاد مسکن در راستای توسعه و عمران روستاها دانست و تصریح کرد:
تهیه طرحهای هادی روستایی، یکی از مسیرهای مهم تحقق توسعه محلی است که با مشارکت جامعه محلی و برمبنای ظرفیت سازی و توانمند سازی اجتماعات روستایی صورت می گیرد، بنابراین در چارچوب نظام برنامه ریزی ، جهت پاسخگویی به نیازهای متفاوت روستاییان و به ویژه هدایت توسعه کالبدی روستا، طرحهای هادی روستایی مورد توجه قرار گرفته است.
صنعتی منفرد با بیان اینکه، در چارچوب این طرح، ایجاد و یا اصلاح شبکه معابر به عنوان یکی از مهمترین مقوله های اساسی طرح محسوب گشته و با مشارکت روستاییان به اجرا می رسد، خاطر نشان کرد: در این راستا، بنیاد مسکن استان نیز با شناسایی عوامل و جنبه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و فیزیکی روستاها و با مشخص نمودن نقش و جایگاه و با تکیه بر حفظ و نگهداشت کالبد فیزیکی و اساس اقتصاد کشاورزی روستا زمینه توسعه و پیشرفت این مناطق را فراهم می کند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته¬ اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه¬ های بادوام، ایجاد پارک و فضای سبز و ایجاد کاربری¬ های مورد نیاز متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.
وی اظهار کرد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستائیان و ایجاد اشتغال و بهره وری می توان، به توسعه روستایی دست یافت.
وی  با اشاره به اینکه، از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۶۹۶ روستا تهیه و در ۳۷۵ روستا نیز اجرا شده، اظهار کرد:  همچنین برای ۵۵ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تهیه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۵ درصد  و در استان زنجان ۸/۵۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ناکارآمدی نظام اجرایی و کارکردهای غیربهره ورانه دلیل اصلی مشکلات است
خبر قبلی
اقدام جدی برای بهبود شاخص های فرهنگی زنجان صورت گیرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست