افزایش حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان از واقعیت تا خیال…!

با آغاز دولت حسن روحانی در چهار سال نخست و حضور جمشید انصاری در استان زنجان صنعت، پیشانی توسعه استان زنجان معرفی شد. ناصر فغفوری بعد از فوت نخستین مدیر اداره کل صمت که یک مدیر غیربومی بود، با رایزنی مدیران ارشد استانی بر مسند ریاست این سازمان نشست.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ یکی از موضوعات مهمی که از آن سال ها تا کنون مورد توجه مدیران اقتصادی استان بوده حجم سرمایه گذاری صنعتی و رتبه صنعتی استان زنجان در کشور بوده است. زمانی که جمشید انصاری از استان زنجان رفت، مطابق گزارش وی در مراسم تودیع زنجان رتبه ۱۳ کشور بود. در آن مقطع گزارش داده شد که در  سال ۹۲ حجم سرمایه گذاری صنعتی در زنجان ۲۹هزارمیلیارد ریال بود که این میزان در زمان حاضر با رشد ۶۰ درصدی به ۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

حال در تازه ترین گزارش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشته است. به نظر می رسد در خصوص وضعیت صنعتی استان چند موضوع نیازمند بررسی است.

موضوع نخست اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۹ با افت بی سابقه پول ملی و نرخ تورم بالا شاهد جهش های قیمتی در بخش های مختلف بوده ایم. این نرخ از قیمت و نرخ دلار تا بهای تجهیزات، قیمت زمین و محصولات نهایی واحدهای تولیدی قابل ارائه است.

این بدین معنی است که اگر هر سال متناسب با شرایط اقتصادی کشور اگر دارایی و حجم سرمایه گذاری واحدهای صنعتی استان را به روزرسانی کنیم، شاهد افزایش عدد حجم سرمایه گذاری استان زنجان خواهیم بود! این در حالی است که مدیران شفافیت لازم را در این خصوص ندارند و مدام مدعی ثبت اعداد جدید در حوزه صنعتی استان زنجان هستند.

موضوع دیگر اینکه با در نظر گرفتن شرایط مساوی برای تمامی استان با این شرایط، باید دید رتبه استان زنجان در حجم سرمایه گذاری صنعتی، اشتغال و ارز افزوده اقتصادی از حوزه صنعت کدام است. با ثابت نگهداشتن شاخص های تعریفی می توان در خصوص وضعیت صنعتی استان قضاوت بهتری داشت.

 

 

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 مراقب طرح های پوپولیستی باشیم
خبر قبلی
۲۵ جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در زنجان چاپ می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست