افزایش سهم صدور پروانه‌های ساختمانی استان از کشور به ۱.۸ درصد

 

افزایش سهم صدور پروانه‌های ساختمانی استان از کشور به ۱.۸ درصد

رشد مساحت زیربنای واحدهای مسکونی در استان زنجان

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به آمار منتشر شده مرکز آمار در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: سهم صدور پروانه های استان زنجان طی سال ۹۵ به ۹۴ رشد کرده و سهم استان از کشور از ۱.۲ درصد به ۱.۸ درصد رسیده است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهرام طهماسبی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه آمار منشتر شده گویای تحرک بازار مسکن در استان به نسبت کشور طی سال ۹۵ به ۹۴ را دارد، اظهار کرد: در حالی استان زنجان رشد مناسبی در صدور پروانه های ساختمانی داشته، وضعیت کشور در این بخش رشد منفی ۱.۲ درصدی بوده است. آمار صدور پروانه‌های ساختمانی استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ دارای رشد ۳۵.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد پروانه های صادر شده ساختمانی در کشور ۱۱۸ هزار و ۳۹۰ مورد بوده است، افزود: میزان پروانه ساختمانی صادر شده در استان ۲ هزار و ۱۴۳ پروانه بوده که سهم استان از کشور ۱.۸ درصد در سال گذشته برآورد شده بود که این میزان در سال ۹۲ به میزان ۱.۲ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به میزان واحدهای مسکونی ساخته شده در سال گذشته و سال ۹۴ مطابق آمار اشاره و خاطرنشان کرد: میزان واحدهای ساخته شده در کشور رشد منفی ۳.۲ درصدی داشته و این شرایط برای استان رشد ۳۴.۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه میزان مساحت زیربنای واحدهای ساخته شده در کشور به میزان یک دهم منفی رشد داشته است، یادآور شد: مساحت زیربنای واحدهای مسکونی ساخته شده در استان دارای رشد ۵۳.۹ درصدی بوده که نشان از بهبود شرایط بازار مسکن در استان و افزایش مساحت ساخت و ساز است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مطالبه گری و روحیه پرسشگری
خبر قبلی
منابع آب استان زنجان وضعیت مطلوبی ندارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست