1. اخبار استان
  2. افزایش قیمت مسکن در زنجان از ۸۰ تا ۲۵۰ درصد بوده است!

کد خبر: 9576

افزایش قیمت مسکن در زنجان از ۸۰ تا ۲۵۰ درصد بوده است!

در استان زنجان به ویژه در مرکز استان با افزایش قیمت مسکن از ۸۰ تا ۲۵۰ درصد مواجه شده ایم.

این روزها بازار مسکن در تب و تاب خاصی است. در حالی که همه از گرانی در بخش های مختلف نالان هستند، برخی نیز از قیمت های  نجومی بازار زمین و مسکن در زنجان گلایه دارند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ وضعیت مسکن و شاخص های کلی و دلایل افزایش قیمت زمین در استان زنجان هرچند مورد بررسی اجمالی مسئولان قرار گرفته اما عملا خروجی عملیاتی برای کاهش مشکلات وجود ندارد. آنچه که مسئولان راه و شهرسازی از وضعیت بازار زمین و مسکن در استان زنجان ارائه داده اند قابل تامل است.

تولید و عرضه مسکن با سه مولفه زمین، دستمزد و مصالح مرتبط است. مولفه های دستمزد و مصالح با افزایش قیمت هایی از ۲۵ درصد تا ۱۵۰ درصد مواجه بوده است. به عنوان مثال مولفه سیمان و بتن خدود ۲۵ درصد و مولفه های وابسته به قیر ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

 

 

در استان زنجان به ویژه در مرکز استان با افزایش قیمت مسکن از ۸۰ تا ۲۵۰ درصد مواجه شده ایم. آنچه این افزایش بی سابقه و چشمگیر را سبب شده نگاه مردم به زمین و مسکن به عنوان کالای سرمایه ای است. سهم زمین از قیمت تمام شده مسکن در برخی مناطق به ۷۰ درصد نیز رسیده است.

در حال حاضر در مناطق مختلف شهر زنجان سهم زمین از قیمت تمام شده مسکن بین ۴۰ تا ۷۰ درصد متغییر بوده و می توان گفت که به دلیل ضعف صنعت و تکنولوژی و تحت تاثیر مستقیم قرار گرفتن بخش تولید در ناملایمات اقتصادی، تحریم و شرایط خاص سیاسی کشور، مسکن و زمین در کنار(دلار، طلا و…) به عنوان کالای سرمایه ای مورد توجه مردم قرار می گیرد و از منظر خفظ ارزش سرمایه مقصد نقدینگی موجود در کشور است.

 

 

خرید و فروش مسکن در ۶ ماهه نخست سال ۹۷(تلاطم شدید اقتصاد) در مقایسه با ۶ ماهه سال ۹۶(ثبات نسبی بازار) دارای افزایش ۵۰ درصدی است. در حالی که این نسبت برای آبان سال ۹۷(ثبات دوباره بازار) در مقایسه با آبان ۹۶ افزایش حدود ۳ درصد را نشان می دهد.

در کنار این موضوع هیجانات تورمی ایجاد شده در بازار توسط برخی اصناف و مردم باعث متقاعد شدن خریداران و قبول افزایش قیمت هایی است که بیش از افزایش قیمت مولفه های مرتبط با بخش مسکن است.

موضوع زمین که همیشه مورد توجه خاص سفته بازارن و دلالان بوده است، بیشترین تاثیر را از هیجانات بازار گرفته و باعث افزایش بیش از حد انتظار قیمت مسکن گردیده است.

مطلب مرتبط؛ جان نحیف مردم و قیمت های نجومی مسکن در زنجان

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هزینه مازادی برای ساخت پل گلشهر زنجان انجام نشده است
خبر قبلی
راه های عملی برای استفاده از نیمکره های راست و چپ مغز
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تور رو خدا گرونی زمین های گلشهر زنجان رو یکی پیگیری کنه
خیییییییییییییییلی بیش تر از خود تهرانه درصد افزایش قیمت
چرا باید کارمندان یه ارگان تحت نفوذ تو این شهرک زمین داده میشد که خودشون اینقدر قیمت رو ببرن بالا

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست