استاندار زنجان:

اقتصاد دیجیتال، حمل و نقل و گردشگری سه هدف اصلی توسعه استان است

استاندار زنجان گفت: اقتصاد دیجیتال، حمل و نقل و گردشگری بعنوان سه هدف اصلی توسعه استان زنجان پیش بینی شده تا با انرژی کمتر بتوان دستاوردهای بالاتری کسب نمود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از استانداری زنجان؛ محسن افشارچی در نشست با فعالین اقتصاد حوزه دیجیتال استان، سهم اقتصاد دیجیتال در کل اقتصاد کشور را ۶.۵ درصد عنوان کرد و افزود: پتانسیل های متمرکز استان را شناسایی و برای شتاب دهی به توسعه بکار خواهیم بست.

وی تصریح داشت: بودجه پیش بینی شده برای هر استان در صندوق توسعه استان تجمیع و متمرکز و اختیارات استانداران در بکارگیری اعتبارات استان نیز بیشتر خواهد شد.

استاندار زنجان ادامه داد: سهم استان زنجان از تولید ناخالص ملی ۱ درصد است درحالیکه مساحت و جمعیت ما ۱.۳ درصد از کل کشور را تشکیل می دهد، لذا باید رشد و حرکت خود را با اعداد و ارقام بسنجیم و سهم دیجیتال را در رشد استان ارتقاء دهیم تا بخش عمده ای از اقتصاد استان را از طریق اقتصاد دیجیتال تامین کنیم.

مقام عالی استان در پاسخ به درخواست فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال برای تامین فضای فیزیکی مورد نیاز فعالیت استارتاپ ها، خاطرنشان کرد: قول مساعدی از معاونت علمی رئیس‌جمهور گرفته شده و به دنبال ایجاد فضایی به مساحت ۳۰ هکتار در داخل دانشگاه زنجان ولی با مدیریت مستقل هستیم، به طوری که از سازه‌های دانش‌بنیان ارزان و مناسب برای ساخت سریع‌تر استفاده شود تا واحدهای استارت‌آپی و دانش‌بنیان هرچه زودتر در این فضا جای گیرند.

گفتنی است؛ در این جلسه فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال به بیان مسائلی از قبیل لزوم تشکیل کارگروه پیگیری مصوبات، حل مشکل دریافت مجوزها، ایجاد فضای پایدار برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به جذب سرمایه‌گذار خطرپذیر، مشکل مهاجرت نیروهای کارآمد و نخبگان، ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی توانمند در استان و … پرداختند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زلزله در زرین رود / ساکنان بیرون از منزل بمانند
خبر قبلی
حدود ۶۰ درصد زنان ایرانی تجربه انواع خشونت‌ را دارند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست