1. اجتماعی
  2. اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان تخصصی و در دسترس است

کد خبر: 1842

اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان تخصصی و در دسترس است

 

اورژانس اجتماعی بهزیستی تخصصی و در دسترس است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مهم ترین ویژگی ارائه خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی تخصصی بودن،به موقع و در دسترس بودن این خدمات است تا مردم بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی از این خدمات بهره مند شوند.
به گزارش همدلی‌زنجان روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی اظهار کرد: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران ، فردی ، خانوادگی و اجتماعی ، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، تیم سیار اورژانس خدمات اجتماعی سیار و پایگاه اجتماعی است.
وی گفت : مهمترین ویژگی اورژانس خدمات اجتماعی تخصصی بودن ، بموقع و در دسترس بودن آن است تا از این طریق ارائه خدمات به مردم محدود به زمان و مکان نگردد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیر فعال شود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد : اورژانس اجتماعی قصد دارد تا مداخلات روانی اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدائی نیز نقش مهمی ایفا می کند.
محمدی با اشاره به شناسایی آسیب های اجتماعی شایع و در حال شیوع توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی اذعان داشت:مداخلات بهزیستی می تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا نماید.
این مقام مسئول با اشاره به ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری توسط مددکاران طرح طلاق افزود: کودک آزاری ،همسر آزاری،زنان آسیب دیده اجتماعی،دختران فراری یا در معرض آسیب،اقدام به خودکشی،کودکان کار،مبتلایان به اختلال هویت،مشاوره های خانوادگی و حل اختلافات خانوادگی،مشاوره های فردی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند از مهمترین فعالیت های اورژانس اجتماعی هستند که در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می شوند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: هدف کلی این برنامه کنترل و کاهش بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه است.
وی گفت: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن ۱۲۳ بصورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به عموم مردم وآماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.
گفتنی است در حال حاضر ۵ خودرو خدمات سیار در شهرستانهای زنجان،ابهر،خرمدره و خدابنده آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی هستند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سارق مغازه حین سرقت در زنجان دستگیر شد
خبر قبلی
مجرمان سایبری را دست کم نگیرید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست