بازگشت ۲ باره طرح توسعه هتل بزرگ تا کمک به ستاد اربعین

 

بازگشت ۲‌باره طرح توسعه هتل بزرگ تا کمک به ستاد اربعین

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان چه گذشت؟

 

 

 

 

 

جلسات رسمی و علنی شورای پنجم در شهر زنجان بر خلاف دوره گذشته زمان زیادی برای نطق‌های قبل از دستور ندارد؛ شاید سال نخست شورای پنجم با این شرایط در حالی سپری شدن است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، با اینکه تنها رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تنها ناطق قبل از دستور جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان بود و در جلسات گذشته نیز غالبا این رویه وجود داشته، اما آغاز لوایح ارجاع شده شهرداری بلافاصله بعد از سخنان احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان موجب شد زمان مدیریت مناسبی توسط اعضای شورا داشته باشد.

دو موضوع چالشی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان وجود داشت. نخست طرح توسعه هتل بزرگ زنجان که مخالفان دوره چهارم در این دوره نیز بر طبل سخنان تقابلی خود می‌کوبند و اعضای جدید شورا بر حمایت همه جانبه و تحقق آن تلاش دارند.

موضوع دوم کمک شهرداری به ستاد اربعین بود که باز هم یک جبهه غالبا موافق کمک حداکثری مالی و گروه دیگری بر اولویت بندی کمک‌ها و رعایت شرایط مالی شهرداری برای کمک به ستاد تاکید داشتند. اما رویکرد اعضای شورای شهر زنجان در موافقت، مخالفت و بازگشت به کمیسیون‌ها جهت بررسی می‌تواند عیار و وزن شورا را در سال جاری نسبت به مهم‌ترین لوایح طرح شده بانمایی کند.

احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان مطابق رویه فعالیت شورا، نخستین ناطق قبل از دستور این جلسه شورا بود. وی مطابق ررویکرد معمول در خصوص مناسبت‌های ملی و مذهبی سخنانی ایراد کرد و یکی از محوری‌ترین سخنان وی در خصوص قرارداد کارخانه تولید برق و حجم سرمایه‌گذاری آن بود.

نخستین لایحه طرح شده در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص طرح توسعه هتل بزرگ زنجان بود که رویکردهای جالب توجهی از طرف اعضای شورا را در این خصوص شاهد بودیم.

طرح توسعه هتل بزرگ زنجان از دوره چهارم شورای شهر زنجان و حتی قبل‌تر از آن مطرح بوده و تاکنون منجر به نتیجه نشده است. به نظر می‌رسد این طرح ابعاد پنهان زیادی داشته باشد، اما موضع گیری اعضای شورای شهر زنجان در خصوص آن قابل تامل است.

موضع عباس راشاد و کاظم افشارچی به عنوان دو مخالف این طرح در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان بسیار قابل توجه بود. مصداق این سخن اینکه عباس راشاد عنوان کرد وقتی ظرفیت هتل فعلی در سال ۲۰ تا ۳۰ درصد تکمیل می‌شود چه توجیهی برای ساخت هتل دیگر وجود دارد و اظهارات کاظم افشارچی که عنوان کرد همانطور که گفته می‌شود مسافران چادر زده ورودی شهر برای زنجان منفعتی ندارند پس این هتل نیز این منفعت را برای شهر نخواهد داشت!

همچنین اظهاراتی همچون ” چه لزومی دارد این توسعه در ورودی شهر باشد و در کنار جاذبه‌های توریستی نباشد؟” اشرافیت این طرح به پارک بانوان موجب ایجاد مشکل می شود” و …

 

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به ستاد اربعین

سخنان موافقان و مخالفان این لایحه راه به جایی نبرد تا مطابق گفته رئیس شورای این لایحه در جلسه دیگری با حضور مسئولان دیگری از نهادهای دیگر بررسی دقیق‌تری شده و اعلام نتیجه شود. این درحالی بود که در ارائه این لایحه در جلسات گذشته نیز به دلیل ابهامات مقرر شد بررسی مجدد در کمیسوین مربوطه صورت گیرد! وقتی طرح توسعه هتل بزرگ نزدیک به ۱۰ سال در شهر زنجان معطل است و یکبار به کمسیون می‌‌رود اما همچنان شورا برای تصمیم گیری در آن ابهام دارد!

اما کمک به ستاد اربعین از مهم‌ترین مسائل طرح شده در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان بود که نهایتا با کمک ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات هزینه‌ای بخش فرهنگی موافقت شد و این لایحه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر زنجان رسید.

در خصوص کمک به ستاد اربعین اعضای شورای اتفاق نظر داشتند اما اختلاف اصلی در بین مواضع اعضای شورا برای میزان کمک به آن بود. کاظم افشارچی و عباس راشاد دو موافق کمک حداکثری به ستاد اربعین بودند و در مقابل مخالفان زیادی همچون احمد نصیری، رحمان احمدی، امامعلی دادخواه و برخی دیگر از اعضای شورا قرار داشتند.

موافقان برای کمک ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان اسرار داشتند و مخالفان با بیان اینکه وقتی شهرداری با بحران مالی مواجه بوده، سه ماه حقوق کارگرانش را پرداخت نکرده و پروژه‌ها در سطح شهر تعطیل هستند میزان کمک و اولویت‌بندی در هزینه های شهرداری را مورد تاکید قرار دادند.

 

قضاوت تک بعدی در خصوص مسائل فرهنگی شهر صورت نگیرد

امامعلی دادخواه، رئیس کمیسوین فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اربعین حسینی نزدیک است، افزود: بزرگداشت اربعین برای مسلمانان و تشیع دارای اهمیت زیادی بوده و تعهد برای کمک به برگزاری مراسم در کشور عراق دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه ابتدا برای نگهداشتن حرمت امامزاده باید متولی آن پیشقدم باشد، تاکید کرد: با توجه به جمع آوری وجوهات در دسته‌های حسینه و زینبیه اعظم و درآمدهای مناسب اوقاف باید این نهاد در این راستا پیشقدم بوده و مشارکت داشته باشند.

دادخواه تاکید کرد: نباید قضاوت تک بعدی در خصوص مسائل فرهنگی شهر صورت گیرد و همانطور که مردم در مناسبت های مذهبی حضور فعال دارند، نیازمند شادی و سرور در مناسبت های ملی و مذهبی هستند و نباید تنها یک بخش از نیاز مردم را طرح کرد.

سرپرست شهرداری زنجان نیز از معین شدن استان زنجان برای ستاد اربعین کشور از مرز خسروی خبر داد و گفت: استان زنجان متعهد شده ۱۵ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران پیش بینی کند که هزینه آن ۱۳۰ میلیون تومان می شود و لایحه تامین مالی آن نیز به شورا ارسال شده تا تامین مالی آن با موافقت شورا صورت گیرد.

 

ضرورت ارائه بیلان کاری توسط هیئت امنای حسینه و زینبیه اعظم

سجاد خدایی، دیگر عضو شورا با بیان اینکه از معین شدن استان باید استفاده بهینه صورت گیرد، افزود: همانطور که زنجان معین استان کرمانشاه شده تسهیلاتی که برای حمل و نقل عمومی شهرهای مرزی داده می شود می تواند با رایزنی برای زنجان نیز پیش بینی شود که نیازمند پیگیری است.

وی با طرح این سوال که باید ببینیم این حجم درخواستی برای کمک چه میزان حقوق پرسنل را تامین می کند، افزود: در اعزام پرسنل شهرداری به مراسم اربعین حسین باید افرادی انتخاب شوند که که تاکنون اعزام نشده‌اند.

خدایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از هیئت امنای حسینه و زینبیه اعظم درخواست کرد بیلانی از از اقدامات خود در بخش هزینه و درآمد را در اختیار اعضای شورای شهر زنجان قرار دهند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴۱۴ روستای استان خدمات اینترنت پرسرعت دریافت می‌کنند
خبر قبلی
نبود مدیریت یکپارچه مهم‌ترین چالش پیش روی دولت الکترونیک
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست