1. اخبار شهرستان
  2. برخی در حال دولتی کردن شوراها هستند

کد خبر: 8128

برخی در حال دولتی کردن شوراها هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان زنجان رفع موانع را مهم تر از خود منابع دانست و گفت : شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد اساسی هنوز در بسیاری ازحوزه ها شاهد خلأهای نظری و عملی هستند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سید رحمان احمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای رفع این خلأها و حرکت در مسیر توسعه و رفع ابهام و رساندن شوراها به جایگاه واقعی خود احتیاج به صرف هزینه ، وقت و کار کارشناسی و حقوقی است
وی تعامل میان اعضای شوراهای شهرهای استان و شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه اعضای شوراها تعارض گروهی و جناحی را در درون خود حل کرده و به دنبال اجرای قانون در انجام امورات خود هستند و برای داشتن نقش مثبت و موثر، از بزرگترین فرصتی که دراختیارمان قرار گرفته استفاده و جهت خدمت به مردم با مشورت و آگاهی تلاش می کنند.
رییس شورای اسلامی شهرستان زنجان ضرورت آشنایی اعضای شوراهای اسلامی با دامنه اختیارات و وظایف خود را لازم دانست و تاکید کرد: منتخبین مردم در پارلمان محلی با شناخت دامنه اختیارات و وظایفی که برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، با تسلط کامل در تصمیم گیری ها حضور پیدا کنند .
احمدی از محدود کردن دامنه اختیارات شوراها توسط دولت انتقاد کرد و گفت : متاسفانه برخی در حال دولتی کردن شوراها بوده و چه بسا این امر در مجلس هم دامن زده می شود .
وی لازمه تحکیم جایگاه شوراها را دانش و اطلاعات کافی به قوانین و شرح وظایف اعضای شورا عنوان کرد و افزود: متاسفانه در بخش روستایی هنوز بسیاری از اعضای شورا از قوانین بالادستی ، حسابرسی دهیاری ها، چگونگی هزینه کرد بودجه دهیاری ها در مناطق خارج از محدوده و دستگاههای اجرایی اطلاعلات کافی نداشته و همین امر نه تنها ما را با مشکل مواجه کرده است بلکه باعث شده شوراها جایگاه واقعی خود را از دست بدهند .
احمدی از نبود اعتبارات کافی برای شوراهای شهرستان، نبود ساز وکار مناسب و چارچوب کلی شورا، نبود آگاهی و آموزش قوانین شوراها و درخواست استفاده از نظرات موثرین، صاحب نظران و اهل فن به منظور رفع مشکلات شوراهای اسلامی ، برگزاری دوره های آموزشی، تخصصی به منظور آشنایی بیشتر اعضای شوراهای اسلامی با قوانین و دستورالعمل های مرتبط را خواستار شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بستر مقاوم سازی و بهسازی بافت های فرسوده زنجان فراهم شود
خبر قبلی
پزشکان فرار مالیاتی ۶ هزار میلیارد تومانی دارند!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست