برخی کالاهای واحدهای تولیدی ابهر خارح از استان صادر می‌شود

برخی کالاهای واحدهای تولیدی ابهر خارح از استان صادر می‌شود

سهم ۱ درصدی استان زنجان از صادرات کشور

 

استاندار زنجان به وضعیت صادرات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره کالاهای خود را از استان‌های دیگر صادر می‌کنند و خواستار استقرار دفتر گمرک در این شهرستان هستند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بالایی در بخش های مختلف اقتصادی دارد، اظهار کرد: باید تمامی این بخش‌ها برای توسعه صادرات مورد توجه قرار گرفته و سهم آن از مجموع حجم صادرات استان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان زنجان سهم تولید بیش از ۲.۵ برابری نسبت به میزان نیاز داخل استان دارد، افزود: از این ظرفیت تولید بخش کشاورزی باید برای توسعه صادرات استان بهره بیشتری برده شود.
این مقام مسئول به سهم ۲ درصدی بخش گردشگری از صادرات خارجی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این بخش می تواند به صورت جامع‌تر و گسترده‌تر در سطح استان توسعه یابد و باید زمینه لازم برای توسعه این بخش استان را فراهم کرد.
وی افزوده شدن سهم خدمات فنی و مهندسی سه سهم صادراتی استان را یادآور شد و تاکید کرد: با اینکه در سال ۹۴ استان زنجان سهمی از صادرات بخش خدمات فنی و مهندسی نداشته اما در سال ۹۵ این سهم ایجاد شده که باید تقویت شود چرا که ظرفیت این بخش در استان بیش از این است.
درویش امیری به سهم فرض دستباف در میزان صادرات خارجی استان اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش نیز رشد خوبی محقق شده که نیازمند استمرار رشد و افزایش سهم آن هستیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه اقتصاد استان قدم های خوبی برای توسعه صادرات برداشته است، افزود: استان زنجان در سال ۹۵ سهم یک درصدی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده که این سهم با توجه به واقعیت های ثبت شده از صادرات واحدهای تولیدی و تجاری استان بوده است.
وی خواستار احصای مجموع سهم صادراتی استان در سطح کشور شد و تاکید کرد: برخی از کالاهای تولیدی استان از خارح استان صادر می شود که باید میزان دقیق آن احصا و برآورد شده و در سرجمع صادرات استان لحاظ شود.
درویش امیری همچنین افزوده شدن ۱۴ واحد تولیدی به واحدهای صادراتی استان طی سال گذشته را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای بررسی مشکلات و تنگناهای صادراتی استان و فراهم کردن زمینه صادرات استان تیم اقتصادی متشکل از معاونت امور هماهنگی استانداری، اتاق بازرگانی، امور مالیاتی و اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شود.

استاندار زنجان توسعه سهم صادراتی را یکی از مصداق های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: باید برای توسعه سهم صادراتی استان تلاش کنیم و وضعیت فعلی را ارتقا دهیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحقق ۱۰۷ درصدی صادرات خارجی استان زنجان
خبر قبلی
نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست