برداشت بالغ بر ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان زنجان

برداشت بالغ بر ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان زنجان

 

 

 

 

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، ۵ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی استان زنجان طی سال زراعی ۹۶ -۹۵ به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح مربوط به شهرستان طارم و ۲ هزار و ۸۴۰ هکتار مابقی مربوط به سایر شهرستان ها می شود.

به گزارش همدلی‌زنجان، حسین عامری با اشاره به اینکه همه ساله گوجه فرنگی طارم زودتر از سایر شهرستان های استان برداشت و به بازار عرضه می شود، تصریح کرد: برداشت گوجه فرنگی در سایر مناطق استان از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه مزارع گوجه فرنگی استان زنجان عمدتا به روش تیپ آبیاری می شود، خاطرنشان کرد: برداشت گوجه فرنگی امسال در استان بالغ بر ۲۵۰ هزار تن برآورد شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، پیاز از جمله محصولات زراعی مورد کشت در استان زنجان به شمار می رود و امسال از سطح ۳ هزار و ۱۰۰ هکتاری این محصول در استان پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر ۱۴۰ هزار تن پیاز برداشت شود.

حسین عامری با بیان اینکه پیاز طارم همه ساله در مرداد ماه به بازار عرضه می شود، تصریح کرد: کشاورزان سایر مناطق استان عمدتا از اواخر شهریور ماه برداشت پیاز از سطح مزارع خود را آغاز کرده و کار برداشت تا اواخر مهر ماه ادامه پیدا می کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برداشت پیاز در استان زنجان رو به اتمام بوده و بیش از ۹۰ درصد محصول در مناطق مختلف استان برداشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در حال حاضر کشاورزان در مناطق مختلف استان زنجان اقدام به برداشت محصول سیب زمینی از سطح مزارع خود کرده اند.

عامری با اشاره به اختصاص ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت سیب زمینی طی سال زراعی ۹۶ -۹۵ بیان داشت: پیش بینی می شود امسال از این سطح ۲۲۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

وی با بیان اینکه امسال از حدود ۶۰۰ هکتار مزرعه بذری سیب زمینی در استان زنجان، بالغ بر ۱۵ هزار تن بذر برداشت شد، تصریح کرد: سیب زمینی بذری تولید شده در استان به دلیل برخورداری از کیفیت بسیار مطلوب به اکثر استان های کشور ارسال می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پلیس، پناهگاه مردم ستم دیده جامعه است
خبر قبلی
خانه حکیمیان زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست