بزرگ‌ترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور در استان زنجان به بهره‌برداری رسید

بزرگ‌ترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان کشوری و استانی روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه در استان زنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  شرکت مرغک اولین پرورش دهنده اجداد تخم‌گذار در ایران و تامین کننده ۶۵ درصد جوجه یک روزه مادر تخم‌گذار کشور است که دارای ۹ مزرعه مرغ مادر تخم گذار در کشور بوده و بزرگ‌ترین مزرعه آن در استان زنجان با ظرفیت جوجه‌ریزی ۸۰ هزار قطعه مرغ مادر و با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۹۲ هزار متر مربع احداث شده است.

این مزرعه ضمن اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای ۲ هزار نفر، قادر است در هر دوره ۱۰ میلیون قطعه جوجه مرغ یک روزه تخم‌گذار تجارتی که معادل ۲۵ درصد از نیاز صنعت مرغ تخم‌گذار کشور است را تامین کند.

شایان ذکر است، این مجموعه دارای ۸ سالن با دیواره ها و سقف عایق به مساحت هر کدام ۹۰۰ متر مربع بوده و هر سالن ظرفیت پذیرش حدود ۱۰ هزار قطعه مرغ مادر را داراست. این مزرعه همچنین از کارخانه اختصاصی ساخت دان نیز برخوردار است.

بهراد زندیه، مدیرعامل شرکت مرغک در جریان افتتاح این مجموعه عاری بودن منطقه از بیماری ها، ارتقای قابل توجه سهم استان زنجان در تولید جوجه یک روزه تخم‌گذار کشور و کمک به توسعه و افزایش اشتغال در این منطقه را از مهم‌ترین دلایل انتخاب شهرستان سلطانیه زنجان برای احداث بزرگ‌ترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور عنوان کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 سفره‌ای برای رانت‌خواران
خبر قبلی
هیچ باغ شهری به نام هیچ ارگانی در استان زنجان مجوز ندارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست