بسته بندی محصولات صنایع دستی تحمیل هزینه مازاد نیست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: بسته بندی صنایع دستی به معنای تحمیل هزینه مازاد نیست بلکه عاملی است که موجب ارزش افزوده محصول در بازارهای هدف میشود.
به گزارش همدلیزنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری زنجان، یحیی رحمتی، در دومین نشست مشترک فعالان صنایع دستی با فعالان بسته بندی اظهار کرد: بسته بندی نقش ممهمی در بازاریابی مخصولات صنایع دستی دارد پس هزینه برای بسته بندی در واقع تحمیل هزینه مازاد نیست بلکه ایجاد ارزش افزوده برای این محصولات است.
وی در خصوص ویژگی های لازم بسته بندی محصولات صنایع دستی عنوان کرد: اطلاعات مبدا جعرافیایی اثر موردی است که باید به تفکیک اقلیم و حتی منطقه در بسته بندی لحاظ شود و بسته بندی بتواند خبری از جغرافیای محل تولید خود برای بازار هدف داشته باشد.
رحمتی با تاکید بر اینکه هم اکنون بسته بندی محصولات صنایع دستی جایگاه خوبی در دنیا دارد، بیان کرد: در شرق آسیا سالانه سه برابر درآمد نفتی ایران گردش مالی بسته بندی محصولات صنایع دستی است.
وی افزود: در صنایع دستی شما مجازید تا ۲۰ درصد قیمت محصولات برای بسته بندی هزینه کنید چراکه باید حس زیبایی شناسی محصول را منتقل کند.