1. اخبار استان
  2. بودجه سال ۹۹ و تعهدات دولت به استان زنجان که محقق نشد!

کد خبر: 18759

نگاهی به وضعیت تعهدات عمرانی بودجه در استان زنجان؛

بودجه سال ۹۹ و تعهدات دولت به استان زنجان که محقق نشد!

در قانون بودجه سال ۹۸ اعتبار پیش بینی شده در ردیف تملک دارایی های سرمایه ای استانی برای استان زنجان ۸۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان بود که با افزایش ۴۳.۹۹ درصدی در سال ۹۹ به ۱۲۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان رسید.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ استان زنجان از محل ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز در قانون بودجه ۹۸ به میزان ۸۳ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان پیش بینی درآمد داشت که این میزان با کاهش ۴۹.۱۱ درصدی به ۴۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان رسیده است.

استان زنجان از اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده با ۳۴.۱۱ درصد رشد از ۲۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان به ۲۸ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان رسیده است. اعتبارات طرح توسعه و تکمیل راه های روستایی نیز در قانون بودجه سال ۹۹ به میزان ۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان پیش بینی شده است. مجموع اعتبارات بودجه سال ۹۹ استان زنجان در این بخش با رشد ۴.۷۸ درصدی همراه بوده است.

اعتبارات موضوع ماده ۲۳ جرائم راهنمایی و رانندگی در قانون ۹۸ استان زنجان به میزان ۵ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان پیش بینی شده که این میزان با رشد قابل توجه ۴۷.۱۷ درصدی به ۷ میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان رسیده است.

در ردیف اعتبارات قانونی استفاده متوازن از امکانات کشور مبلغ پیش بینی شده سال ۹۸ به میزان۲۰۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان بود که با رشد ۳ هزارم درصدی به ۲۰۴ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان رسیده است.

 

احداث استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری زنجان چه شد؟

از مهم ترین طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان در بودجه سال ۹۹ استان زنجان در بخش های مختلف متناسب با تکالیف دستگاه ها تعریف شده است. از آن جمله می توان آبرسانی به شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر زنجان اشاره کرد که جزو تکالیف شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان است.

آبرسانی از سدبلوبین به شهرهای زرین آباد، حلب و روتاهای مسیر، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گلابر، آبرسانی از سد مراش به شهرهای ماهنشان، دندی و روستاهای مسیر، ساختمان سد بلوبین و ساختمان سد مراش از تکالیف شرکت آب منطقه ای استان است.

احداث استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری زنجان از تکالیف شرکت سهامی توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تعریف شده است. تامین فضای پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری استان زنجان نیز از تکالیف پارک علم  و فناوری استان زنجان بوده است.

تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی، تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین آلات، تعمیران اساسی بیمارستان ها و بهبود استاندارد تجهیزات بیمارستان، احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده و احداث آموزشکده فنی و حرفه ای دختران زنجان از دیگر طرح های مهم پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری استان زنجان است.

 

وضعیت اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی بین استانی

از طرح های تملک دارایی سرمایه ای بین استانی نیز می توان به بهسازی راه اصلی ملاسرا-شفت-زنجان، تعریض جاده ابهر-قیدار، احداث باند دوم سه راهی سلطانیه-ابهر-تاکستان، احداث باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه، احداث راه اصلی کلور-درام، بهسازی راه اصلی زنجان-تکاب و زنجان-بیجار، بهسازی راه اصلی منجیل-سه راهی طارم، اتصاب احداث راه آهن زنجان-تبریز به راه آهم همدان-سنندج از مسیر بیجار و مشارکت در احداث آزادراه زنجان-تبریز اشاره کرد.

مسئولان استان گزارش دهند…!

با توجه به چند ماه بیشتر تا پایان سال جاری نمانده، آنچه اهمیت دارد اینکه مسئولان استانی به مردم استان پاسخ دهند به تفکیک چه اقداماتی در حوزه هایی که عنوان شدند، محقق شده است. با توجه به تعهدات دولت به استان و تعهداتی که استان به دولت داشته باید به تفکیک میزان تعهدات مشخص شود. اینکه استان زنجان همواره در تحقق درآمدهای استانی بیش از پیش بینی و تعهد خود عمل کرده، آیا دولت نیز بیش از تعهد خود در بودجه به استان هزینه کرده است؟

در توسعه راه های استان طی سال های اخیر عملا اتفاقی نیافتاده است. در سال های ابتدایی دولت شاهد برخی اقدامات در زمان معاونت عمرانی جواد رحمتی در استا بودیم. همچون تعریض و بهسازی راه های اصلی منتهی به مرکز استان و بهبود وضعیت نقاط حادثه خیز همچون سه راهی طارم که انجام شدند. از آن زمان تاکنون بسیاری از طرح های عمرانی هیچ تحرکی نداشته اند، همچون طرح هایی که به آن ها اشاره شد و بخشی نیز به عنوان طرح های بین استانی هستند.

ظاهرا تنها نمرکز بر دوخطه کردن راه آهن زنجان-قزوین به عنوان یک طرح ملی بوده که آن هم چون در سطح ملی برای وزارت راه و کشور اهمیت دارد، شاهد تحرک در آن هستیم. در خصوص سایر موارد بودجه سال ۹۹ بیشتر سخن خواهیم گفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پذیرش بدون دفترچه در مراکز درمانی زنجان
خبر قبلی
طرح مجلس و تشدید ریزش قیمت های خودروی خارجی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست