1. اجتماعی
  2. شهرداری زنجان در صدر شکایات مردمی!

کد خبر: 1359

شهرداری زنجان در صدر شکایات مردمی!

شهرداری زنجان در صدر شکایات مردمی!

شورای پنجم برای اصلاحات اداری شهرداری زنجان اهتمام کند

 

 

 

 

 شهرداری ها نهاد های عمومی غیردولتی هستند که در طول روز بیشترین نقش را در آسایش و رفاه مردم یک شهر دارند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، شهرداری زنجان بزرگ ترین شهرداری استان محسوب می شود که برای نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان ارائه خدمات شهری می دهد و روزانه حجم انبوهی از شهروندان زنجانی برای انجام فعالیت های شخصی به این نهاد عمومی مراجعه می کنند که عمدتا طبق شنیده ها نه تنها غالب شهروندان تفکر مثبتی نسبت به این مجموعه ندارند بلکه در زمان مراجعه نیز از روند بررسی مشکلات شخصی رضایت ندارند!

 

متاسفانه بدنه شهرداری زنجان به دلیل نبود ساختار منظم و جذب نیروهایی که عمدتا بدون آزمون و مصاحبه اصولی انجام شده، بدنه ای تنبل و با بهره وری بسیار پایین بوده و عمدتا امور در شهرداری با کیفیت بالایی برای شهروندان زنجانی ارائه نمی‌شود.

 

شهرداری زنجان نهادی است که به صورت مستقل درآمدهای خود را تامین و در بخش هزینه ها نیز به صورت مستقل عمل می کند که این فرایند زمینه بروز فساد را در این مجموعه تقویت می‌کند. در سال های اخیر شاهد اصلاحات اداری و افزایش دامنه الکترونیکی شدن فرایندها در بدنه شهرداری زنجان نبودیم.

این شرایط نشان داد پارلمان شهری و مدیریت شهری زنجان اراده ای برای انجام اصلاحات اداری در بدنه شهرداری برای بهبود فرایند خدمات به مردم و افزایش رضایت آن ها نداشته است.

به نظر می‌رسد شورای پنجم یکی از اولویت های خود را باید در راستای انجام اصلاحات اداری و افزایش میزان رضایت شهروندان از عملکردها و کاهش دامنه شکایات و نارضایتی از این مجموعه مهم اجرایی در شهر زنجان بکند.

مصداق این مسائل طرح شده سخن مدیر کل بازرسی استان زنجان در خصوص صدرنشینی شهرداری زنجان بح لحاظ میزان شکایات مردمی در سال ۹۵ بود که البته این نهاد سالیان سال است که رتبه نخست را کسب می کند اما دریغ از کمی اصلاحات برای بهبود شرایطی که ایجاد شده است!

 

 

شهرداری زنجان بیشترین میزان شکایت مردمی

در این خصوص مدیرکل بازرسی استان زنجان به میزان بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از میزان مجموع بازرسی های شهرداری زنجان بیشترین میزان شکایت مردمی را داشته است.

محمد علی شعبانی با بیان اینکه ۸۵۱ مورد بازرسی در سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: : از این میزان بازرسی ۸۵ مورد منجر به تشکیل پرونده شده که در مجموع بازدیدها شهرداری زنجان بیشترین گزارش برای بازرسی را داشته که البته کاهش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

وی با بیان اینکه ساختار اداری شهرداری‌‌ها مشکلاتی دارد، افزود: در راستای اصلاح این ساختار و کاهش مشکلات از شورای شهر انتظار بیشتری می رود که امیدواریم در این راستا شوراهای اسلامی شهر که ترکیبشان مشخص شده اقدامات مقتضی را انجام دهند.

این مقام مسئول بیشترین تخلفات گزارش شده از دستگاه هایی اجرایی را یادآور شد و گفت: شهرداری زنجان بیشتری گزارش تخلف را در بین دستگاه های مختلف داشته و بعد از آن دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل راه و شهرسازی، تامین اجتماعی و آموزش و پرورش استان بوده است.

وی از حقوق های نجومی و ورود بازرسی به این بخش خبر داد و گفت: در استان زنجان موضوع حقوق های نامتعارف پررنگ نبود و در دریافتی برخی پزشکان مواردی بود که برخوردهای لازم صورت گرفته است. یکی از این موارد دریافتی ۲۵۰ میلیون تومانی یکی از پزشکان و مورد دوم دریافتی ۱۵۰ میلیون تومانی بوده است.

شعبانی با بیان اینکه عملکرد دستگاه های خدمات رسان برای باغشهرها مورد توجه قرار دارد، افزود: اخیر باغشهری در شمال شهر برای بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان مورد بررسی قرار گرفت که ۱۶ نفر از افراد مختلف را برای ارائه پاسخ قانونی به مراجع قضایی معرفی کردیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تشریح ۴ عامل کاهش عمر مفید ساختمان‌ها در کشور
خبر قبلی
خواب میان دو شورا…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست