بیش از ۱۰هزار پرونده کمیسیون پزشکی در بهزیستی زنجان بررسی شد

بیش از ۱۰هزار پرونده کمیسیون پزشکی در بهزیستی زنجان بررسی شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه تشکیل کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت می تواند میزان معلولیت فرد را تعیین نماید گفت : در شش ماهه نخست سال۱۰ هزار و ۶۲۲ مورد پرونده توانبخشی و اجتماعی مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی افزود : در راستای اجرای ماده ۱ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تایید معلولیت افراد را منوط به تشخیص کمیسیون پزشکی ، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت دانسته است.
وی گفت : معلول به کسی اطلاق می گردد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بهزیستی و بر اثر ضایعه جسمی، ذهنی، روانی، بینایی ، شنوایی ، گفتاری و اعصاب و روان در سلامت و کارآیی عمومی وی ایجاد گردد ، بطوریکه موجب کاهش استقلال فرد در زمینه اجتماعی و اقتصادی شود .
محمدی با اشاره به اهمیت کمیسیون icfو تشخیص شدت معلولیت، گفت: تمام خدماتی که بهزیستی به معلولین و از کارافتادگان ارائه می دهد باید بر اساس شناسایی و نظر کمیسیون (ICF) باشد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : هدف از برگزاری کمیسیون های پزشکی مشخص کردن سطح معلولیت مراجعین جهت دریافت خدمات از بهزیستی است و افراد معلول مورد معاینه پزشکان این کمیسیون قرارگرفته و مدارک پزشکی آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تعیین شدت معلولیت به انها خدماتی ارائه می شود.
وی گفت : اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد و ناتوانی و سلامت است لذا تمامی مراجعین باید توسط پزشکان متخصص و کارشناسان توانپزشکی مرتبط و از طریق آزمونهای سنجش عملکردی در خصوص سطح محدودیتهای عملکرد زندگی روز مره و مشارکتهای اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : نتایج ارزیابی در کمیسیون پزشکی شهرستانها با حضور حداقل ۳ نفر و حداکثر ۵ نفر توسط کارشناس با نوع معلولیت مرتبط تشکیل می گردد و اعضاء کمیسیون شامل فیزیوتراپ ، کاردرمانگر ، گفتار درمانگر ، شنوایی شناس ، روانشناس ، روانپزشک و پزشک است و اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور پیدا می نمایند.
وی گفت : کمیسیون پزشکی اعصاب و روان توسط اعضاء شورای معافیت از خدمت نظام وظیفه در بهزیستی استان با حضور اعضاء تخصصی برگزار می گردد.
وی گفت : در حوزه توانبخشی تایید کمیسیون پزشکی در راستای صدور کارت معلولیت ، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه ، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی تعیین شدت از کارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توانخواه تشکیل می گردد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان ۵ تا ۶ سال در استان زنجان اجرا می‌شود
خبر قبلی
غفلت در عرصه اطلاع رسانی به معنای واگذاری سنگر حمایتهای مردمی به دشمنان است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست