تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف بودجه شهرداری زنجان از حرف تا عمل…!

کانال تلگرامی شهرداری زنجان تیتری را مربوط به جلسه شورای اداری شهرداری زنجان به نقل از شهردار زنجان عنوان کرد مبنی بر اینکه: ” ۱۰۰درصد اهداف پیش بینی شده در بودجه سال ۹۵ به مرحله اجرا در آمده که جای تقدیر و تشکر از همکاران در حوزه‌های مختلف دارد”

به گزارش همدلی‌زنجان، ذکر چند نکته در این خصوص ضروری است. نخست اینکه مجموع درآمدهای شهرداری زنجان در لایحه تدوین شده سال ۹۵ مجموعا ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم هزینه بخش عمرانی ۱۰۹ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان بوده است. پیش بینی اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومانی به بخش عمرانی به منزله سهم ۵۵ درصدی بخش عمرانی از مجموع درآمدهای پیش بینی شده است. این سهم به منزله سهم ۴۵ درصدی هزینه های جاری شهرداری بوده که حجم فاجعه آمیزی است!

در حالی که شهرهای توسعه یافته سهم هزینه جاری به مراتب کم تری داشته و سهم بخش عمرانی آن ها عمدتا بالاتر از ۶۰ درصد است. در برخی شهرهای کشور و حتی استان های همسایه سهم ۷۰ تا ۷۵ درصدی برای بخش عمرانی پیش بینی می شود که نتایج آن نیز در توسعه عمرانی شهر مشخص و محسوس می‌شود.

اینکه گفته می شود اهداف پیش بینی شده بودجه شهرداری زنجان کامل محقق شده مشخص نیست اهداف پیش بینی درآمدها کامل محقق شده یا منظور بخش دیگری است اما عنوان به مرحله اجرا در آمده نشان می دهد درآمدهای محقق شده موجب تحقق و اجرای پروژه ها شده است! این سوال مطرح است که چگونه اهداف بودجه ای شهرداری محقق شده اما پروژه های اولویت شهر زنجان هنوز به سرمنزل مقصود نرسیدند؟

چرا تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) مطابق تعهدات در سال گذشته تکمیل نشد؟ چرا برخی طرح های مهم مطالعاتی همچون بند ۳۱۰۳۰۰ تحت عنوان ساماندهی محدوده های میراث فرهنگی(میدان مسگرها، و جگرپزان در بازار پایین و..) محقق نشد؟

چرا مطالبات پیمانکاران در برخی پروژه های مهم همچون بازگشایی محور ورودی پونک که اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود، محقق نشد؟ و بسیاری از پروژه های کوچک و متوسطی که یا آغاز نشد و یا نیمه کاره ماند تا ارثیه سال ۹۶ باشد!

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طرح جمع آوری معتادان پر خطر در زنجان
خبر قبلی
تعریف ۷ پروژه بزرگ و متوسط سرمایه‌گذاری در محور گاوازنگ زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست