1. اخبار استان
  2. تحول در نظام سلامت کار هر دولتی نیست

کد خبر: 681

تحول در نظام سلامت کار هر دولتی نیست

 

تحول در نظام سلامت کار هر دولتی نیست

هزینه درمان روستائیان به ۳ درصد رسیده است

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تحول در حوزه سلامت یک کشور را دشوار عنوان کرد و گفت: تحول در نظام سلامت کار هر دولتی نیست.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ علیرضا بیگلری در جلسه شورای اداری شهرستان خدابنده، با بیان هزینه درمان روستائیان به ۳ درصد با اجرای طرح تحول سلامت رسیده است، اظهار کرد: امروز با اجرای این طرح هزینه درمان در شهر به ۶ درصد کاهش یافته است. بسیاری از طرح های تحول در حوزه سلامت کشورها با موفقیت عملیاتی نمی شود و نمونه آن نیز وجود دارد. دولت یازدهم بعد از سال ها از تصویب طرح تحول نظام سلامت در ایران توانست به آن ورود و به خوبی عملیاتی کند.

وی مجموع خدمات بهداشتی و درمانی دولت در سطح استان را موجب کاهش ۱۰۶ میلیارد تومانی هزینه های درمان استان شده است، افزود: ۲۲۶ پروژه بهداشتی و درمانی در سطح استان وجود دارد. از این تعداد ۴۵ پروژه در شهرستان خدابنده قرار دارد. ۸۰ میلیارد تومان نیز کمک ویژه استانی به این شهرستان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای بلوک زایمان بیمارستان خدابنده خبر داد و اظها داشت: همچنین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای تجهیز آن هزینه شده است. اورژانس بیمارستان امیرالمومنین خدابنده امروز یکی از اورژانس های خوب استانی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده بخش مراقبت وبژه نوزادان را نداشتیم، افزود: به دلیل نبود این امکانات سالانه نوزادان در خطر با مرگ مواجه می شدند که امروز این بخش های ویژه در شهرستان خدابنده تقویت شده است. اقدامات حوزه سلامت در شهرستان خدابنده بسیار ویژه بوده است.

بیگلری از مصوب شدن ساخت بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی در شهرستان خدابنده گفت و تاکید کرد: با توجه به حجم بالای پروژه های نیمه تمام کشور هیچ مجوزی برای آغاز پروژه جدید در کشور صادر نمی شد اما با مساعدت صورت گرفته دو بیمارستان در کشور مجوز گرفتند که یکی از آن ها بیمارستان شهرستان خدابنده است.

ای مسئول با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خدابنده در سال های گذشته مناسب نبوده است، افزود: در این شهرستان ماهانه ۱۰ هزار ویزیت سرپایی صورت می گیرد که نشان از نیاز خدمات مناسب برای شهروندان بوده است. از اینرو اقدامات زیادی در این شهرستان صورت گرفته که می توان از ساخت کلینیک ویژه در این شهر، ساخت و احیای ۱۳۰ مرکز بهداشت، ۲۶ مرکز جامع سلامت و برنامه ریزی برای ساخت بیمارستان را نام برد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آماده سازی پرونده ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله
خبر قبلی
توسعه بیش از ۶ هکتاری گلخانه هیدروپلیک کوشک‌آباد خدابنده
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست