1. اخبار استان
  2. تحویل ۸۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

کد خبر: 989

تحویل ۸۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

تحویل  ۸۶۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

تنها ۳۰ درصد مسکن مهر توسط دولت قبل تحویل شده است

 

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به اقدامات انجام شده مسکن مهر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم ۸۶۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده که سالانه ۲۲۰ هزار مسکن را شامل می شود.

به گزارش همدلی زنجان؛ احمد اصغری مهرآبادی در جشن اختتامیه مسکن مهر استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور و آئین افتتاح ۲ هزار و ۳۶۲ واحد مسکن مهر استان، با بیان اینکه در دولت نهم و دهم ۶۹۰ هزار مسکن مهر تحویل مردم شده بود، اظهار کرد:  تنها ۳۰ درصد مسکن مهر توسط دولت قبل تحویل شده است.

وی با بیان اینکه تحویل و ارائه مسکن به مردم اقدام مهم تری از آغاز به کار آن بوده است، افزود: دولت در راستای کمک به اتمام این طرح ملی اقدامات زیادی انجام داد که در بخش تسهیلات مبلغ ۲۵ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات نیز از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش یافت.

این مقام مسئول اقدامات انجام شده در دولت یازدهم برای مسکن مهر را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات عملیاتی شده امیدواریم در سال جاری تعهدات ساخت واحدهای مسکونی در طرح مسکن مهر کشور به پایان برسد.

وی بر ضرورت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر تاکید کرد و گفت: برای تامین فضاهای مورد نیاز در سایت های مسکن مهر نیاز به ساخت ۲ هزار و ۲۵۰ مدرسه، ۸۰۰ باب مسجد و ۳۰۴ کلانتری است که در دولت یازدهم ۲۷۸ مدرسه آغاز شده که ۲۳۲ باب آن تکمیل و دایر شده است. ۴۸۰ مسجد نیز آغاز و۲۵۰ آن به اتمام رسیده است.

مهرآبادی با بیان اینکه دولت یازدهم با تمامی محدودیت منابع مالی تعهدات ایجاد شده را پیگیری کرده است، افزود: حجم بالایی از اقدامات صورت گرفته اما اقدامات انجام شده به خوبی به مردم ارائه نشده که اخذ ۵۴ درصد سندهای اعیانی و ۶۴ درصد فروش اقساطی در دولت از جمله اقدامات انجام شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به مطالعات انجام شده در سال های گذشته برای ارائه زمین و ساخت مسکن اشاره کرد و یادآور شد: در ابتدای آغاز طرح مسکن مطابق مطالعات انجام شده ۵۰ تا ۶۰ هزار زمین برای استان ها جهت تامین مسکن مورد نیاز تشخیص داده شده بود و همینطور ۷۰۰ هزار زمین در داخل محدوده شهرها زمین شناسایی شده بود. این در حالی بود که یک میلیون و ۰۰ هزار زمین برای ساخت مسکن ابلاغ و در زمان اجرای آن به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نیز رسید.

وی بزرگ ترین مشکل وارد شده به مسکن مهر را گستردگی زیاد آن عنوان کرد و گفت: طرح مسکن مهر طرح مناسبی بوده اما ایرادات و اشکالات مطرح شده بیشتر در خصوص اجرای آن است که بزرگ ترین مشکل آن بزرگی و گستردگی آن بوده است.

مهرآبادی با بیان اینکه به تمامی استان ها ابلاغ شده بدون تامین خدمات زیربنایی مسکن را تحویل ندهند، افزود: تامین خدمات مورد نیاز برای ساکنان مسکن مهر مورد تاکید قرار دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی زنجان افزایش نمی‌یابد
خبر قبلی
نمایشگاه«شقایق مرز خیال» در زنجان برگزار می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست