1. اجتماعی
  2. تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی در زنجان

کد خبر: 19447

تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی در زنجان

مدیر پروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد زنجان از تصحیح چیدمان قطعات اسکلتی مردان نمکی در زنجان بر اساس اطلس آناتومی خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ابوالفضل عالی با بیان این مطلب، اظهار کرد: بعد از رنگ سنجی، پاکسازی و بررسی میکروسکوپی ، بقایای مردان نمکی شماره ۲ ،۴ و ۵ بر اساس اطلس استخوان شناسی چیده شد.

وی افزود: مردان نمکی شماره دو و پنج به صورت استخوانی با مفاصل متصل به نمایش گذاشته شده بود که بعد از پاکسازی قطعات، بررسی ارتباط استخوان‌ها و جاگیری صحیح آنها بر اساس اطلس‌های آناتومی انجام شد.

مدیر پروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد زنجان یادآور شد: استخوان‌های مرد نمکی شماره دو و چهار نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با چیدمان درست و دقیق در ویترین‌ها  گرفت که قطعاً این اطلاعات برای مطالعات آناتومیکی و باستان شناسی مردان نمکی بسیار مفید خواهد بود.

وی افزود: سالهاست که مطالعات اولیه و قدمت‌سنجی بر روی بقایای استخوان مردان نمکی صورت گرفته است که روندی زمان‌بر داشته است و نوع و نحوه تخریبی که استخوان در زمان پیش از دفن با آن روبرو بوده است بخشی از ماهیت تاریخی شی‌ء محسوب می‌شود.

عالی گفت: بقایای اسکلتی مردان نمکی کشف شده از محوطه‌های باستانی در کنار بقایای فرهنگی استقرارهای گذشته انسانی، اطلاعات ارزشمندی برای باستان شناسان و گردشگران دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرایط جوی در استان زنجان پایدار است
خبر قبلی
باورهای فرهنگی شهروندان زنجانی قربانی بی‌کفایتی مسئولان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست