1. اجتماعی
  2. تصور شهردار سابق زنجان از مطالبات مردمی، خواست شخصی بود

کد خبر: 1408

تصور شهردار سابق زنجان از مطالبات مردمی، خواست شخصی بود

 

تصور شهردار سابق زنجان از مطالبات مردمی، خواست شخصی بود

محسن امین را معتمدان شهر معرفی کردند

پروژه سبزه میدان، پل سیدالشهداء نیست!

 

 

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ادعای شهرداری سابق زنجان در خصوص درخواست های شخصی اعضای شورای چهارم، گفت: تصور شهردار سابق زنجان از مطالبات مردمی، خواست شخصی بوده است.

 

اسماعیل دویران در گفت‌و‌گو با خبرنگار همدلی‌زنجان، با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر زنجان درخواست های مردمی را مطابق با وظایف قانونی به شهرداری ابلاغ کرده و مصوباتی را به عنوان تعهد به شهرداری ارائه می‌کردند، اظهار کرد: مصوبات شورا که درخواست ها و مشکلات مردم در سطح شهر بود به شهردار ابلاغ می شد که متاسفانه شهردار سابق(محسن امین) این مسائل را خواست شخصی اعضای شورا قلمداد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که انتخاب محسن امین به عنوان شهردار زنجان چه پروسه ای را طی کرد، افزود: محسن امین را بازاریان شهر که در واقع ریش سفیدان شهر و معتمدان(ذی نفوذ) شهر محسوب می شوند معرفی کردند و وی با گزینه های دیگر که در مجموع ۲۰ گزینه بودند مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفتند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان از برگزاری جلساتی با حضور ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر زنجان جهت بررسی گزینه های مطرح شده گفت و تاکید کرد: شاخص‌هایی برای انتخاب شهردار زنجان مطرح شد که این شاخص ها مورد بررسی قرار گرفت که از جمله این شاخص ها بومی بودن، تعهد و تخصص، همراهی با شورا و تخصص و جسارت مدیریتی بود.

وی با بیان اینکه قبل از انتخاب محسن امین جلساتی با وی برگزار شد، گفت: بعد از بررسی تمامی گزینه ها وی به عنوان شهردا زنجان انتخاب شد که بعدها به دلایل مختلف که عمدتا عدم همراهی با شورا بود تصمیم بر استیضاح گرفته شد که نهایتا مقرر شد وی استعفا دهد.

دویران به اظهارات و ادعاهای محسن امین در خصوص درخواست های شخصی اعضای شورا واکنش نشان داد و اظهار کرد: کسی از ایشان خواست شخصی نداشته بلکه تمامی مواردی که مطالبه شده جزو خواست شهروندان در خصوص مسائل شهری همچون آسفالت ریزی معابر و.. بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به این سوال که چطور شد شورا مجددا به حبیب ملائی یگانه به عنوان شهردار زنجان رسید؟، پاسخ داد: بعد از استعفای محسن امین بر روی شهردار فعلی توافق شد که البته بنده به دلیل عدم شناخت کافی به ایشان رای ندادم و در خصوص انتخاب وی نیز موافقان باید پاسخ دهند. در طول سال های اخیر شناخت کافی در خصوص عملکرد و توانایی وی پیدا کردم و اگر در شرایط فعلی جزو گزینه‌ها باشد به ایشان رای می دهم.

وی در خصوص عملکرد کمیسیون شهرسازی که مقطعی رئیس و مقطعی عضو عادی آن بود نیز گفت: در کمیسیون شهرسازی ۲۰ طرح مطالعاتی صورت گرفت که طرح سیما و منظر شهری، طرح توسعه فضاهای عمومی شهر زنجان و طرح توسعه و تجهیز منابع سازمان تاکسیرانی و کارت شهروندی از موارد دیگری بود که طرح های آن به صورت مستقیم در شورا مصوب شده است. همچنین طرح الگوی معماری ایرانی-اسلامی، طرح های برخی بدنه های خیابان ها شهر مثل صفا، میدان استقلال و تمرکزگرایی تملکات در لایحه بودجه، طرح جامع نورپردازی و … از جمله موارد مهم سیاستگذاری شده توسط شورا بوده است.

دویران در خصوص رویکرد شورا برای عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان نیز اظهار کرد: هیچ فردی در شورا مخالف اجرای پروژه سبزه میدان نیست بلکه با روش اجرای پروژه مخالفت صورت گرفته است. . در زنجان ظرفیت خرید و فروش زمین و قیمت آن مشخص است که با این شرایط قابلیت اجرا وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه نظر اجماعی کارشناسان مستقل نیز مبنی بر غیرکارشناسی بودن پروژه سبزه میدان است، افزود: در یک شهر وقتی کارشناسان مستقل جمع می شوند و همه می گویند اشتباه است، چرا قبول نمی کنیم؟ این روش، روش اشتباهی است..! چرا مسئله را سیاسی می بینیم..! ۸۰ درصد کارشناسان در خصوص سبزه میدان روش و رویکرد را اشتباه عنوان کردند.

وی نبود تفکر مثبت در قبال سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بدنه شهرداری را یکی از مشکلات زیرساختی برشمرد و تاکید کرد: شهرداری مشکلات اداری در قبال سرمایه گذاری دارد که البته غالب مشکلات در خصوص تفکر به سرمایه گذار است! بعضا مشکلات قانونی نیز وجود دارد.

دویران با بیان اینکه پروژه سبزه میدان، پل سیدالشهداء نیست، افزود: منابع داخلی شهرداری پاسخگوی کار پیمانکاری نیست. اینجا سبزه میدان است و پل سیدالشهداء نیست. اگر قرارداد ابلاغ شود و مشکلات حل نشود فقط تنش ایجاد می شود. شورای جدید نظری در این خصوص نداده اما تبدیل به چالش جدی برای شهر خواهد شد.

این عضو شورا مانده شهردار فعلی را منوط به نظر اعضای شورای پنجم دانست و گفت: بحثی در خصوص انتخاب شهردار صورت نگرفته و جلسه ای نیز برگزار نشده است. ماندن شهردار فعلی منوط به نظر اعضای شورا است که بنده شناختی از همه اعضای شورا در دور پنجم ندارم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف و ضبط کالای قاچاق به ارزش ۵میلیارد ریال در شهرستان زنجان
خبر قبلی
شناسایی فرصت های جدید شغلی برای مهارت‌آموزی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست