تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان ۱۰۶۸ نفر است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان ارگان فنی و مهندسی بازوی اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت است، به برخی اقدامات انجام شده در ششمین دوره هیئت مدیره سازمان اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان یک هزار و ۶۸ نفر است که از این تعداد ۳۰۹ عضو پروانه اشتغال در رسته های پیجویی و اکتشاف، استخراج معدن، نقشه برداری، کانه آرایی و فرآوری، متالورژی استخراجی فعالیت دارند.

رضا کشاورزی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات و وظایف سازمان در خصوص وضعیت ارجاع کار به اعضای سازمان بوده که آمار ارجاع کار طی سال گذشته ۱۸۴۰ مورد بوده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به سال ۹۶ با پیشرفت ۲۷۳ درصد همراه بوده است.  همچنین تعداد گواهی های ارزیابی صادر شده سازمان در توان فنی و مالی صادره حقوقی در سال گذشته به تعداد ۴۹ مورد و تعداد گواهی نامه های توان فنی و مالی صادر شده حقیقی نیز ۱۸۰ مورد بوده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش اشاره کرد و افزود: دوره های آموزشی متعددی ویژه اعضای سازمان به صورت رایگان (به تعداد ۱۱ دوره که شامل دوره های ایمیدرو، غیرارتقاء پایه بوده)، برگزار شده که تعداد شرکت کنندگان ۳۷۲ نفر است. در اردیبهشت ماه سال ۹۸ نیز، دوره آموزشی بازآموزی نظارت بر عملیات حفاری چاه های آب برگزار شد. این دوره آموزشی به صورت رایگان و ویژه کارشناسان نظارت بر حفاری برنامه ریزی شده بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه سازمان در جلسات مهم در سطح ملی و استانی همواره حضور داشته است، گفت: سازمان همواره در جلسات مهم استانی همچون جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی، جلسات کمیته تخصصی HSEE معدن و صنایع معدنی استان، جلسه کمیته بهبود مستمر محیط کسب و کار و… حضور فعال داشته است.

وی یادآور شد: ریاست سازمان به عنوان مشاور اکتشاف و مسئول تفاهم نامه های سازمان نظام مهندسی معدن ایران در جلسه بررسی و عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با حضور آقایان مهندس دهقانی، رئیس محترم صندوق، مهندس شرافت معاونت محترم سازمان نظام مهندسی معدن ایران، مهندس صناعی معاونت محترم صندوق، اردیبهشت ماه۹۸ در تهران مشارکت داشته است.

کشاورزی با اشاره به حضورش در جلسات مهم کشوری، خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی همکاری های مشترک سازمان نظام مهندسی معدن و ایمیدرو در حوزه های تشویق به سرمایه گذاری در بخش معدن و آموزش و پژوهش در محل ایمیدرو و درخصوص انجام پژوهش های معدنی و احیاء معادن کوچک مقیاس ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در تهران حضور داشتم.  علاوه بر این در جلسه دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت به همراه رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و معاونت فنی و مدیر امور استان های سازمان در محل وزارت نفت حضور پیدا کردم.

وی به تفاهم ‌نامه های منعقد شده بین دستگاه ها اشاره کرد و گفت: همکاری و تعامل زیادی با سازمان صنعت، معدن و تجارت طی سال های گذشته انجام شده و اقدامات مناسبی برای تفویض اختیارات دولتی برای سازمان محقق شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به دیگر تفاهم نامه های منعقد شده اشاره و اظهار کرد:  امضای تفاهم نامه همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی استان زنجان با سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در زمینه فعالیت های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، اطلاع رسانی، مشاوره ای در زمینه معدن، محیط زیست و انرژی برای فعالان معدن و صنایع معدنی انجام شده است.

وی ادامه داد: امضاء و مبادله تفاهم نامه همکاری امور مربوط به نظارت برعملیات حفاری، لوله گذاری، شستشو، توسعه آزمایش پمپاژ آب بین شرکت آب منطقه‌ای زنجان و سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با هدف نظارت وکنترل بر حفاری چاه‌های آب که تفاهم نامه دوم در روزهای پایانی سال تمدید شد.

کشاورزی خاطرنشان کرد: همچنین  تفاهم نامه مابین اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن زنجان منعقد شد که در این راستا همکاری و نظارت بر فعالیت های معادن استان‌ها،  برگزاری همایش های متعدد مابین بهره برداران، مسئولان فنی و مسئولان محیط زیست جهت آشنایی با قوانین محیط زیست و  استفاده از مسئول فنی معادن و صنایع معدنی به عنوان بازوی محیط زیست در جهت حفظ مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی استان عملیاتی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه سازمان های صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، دانشگاه زنجان، نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان زنجان در خصوص امضای تفاهم نامه پنج جانبه همکاری های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدماتی در بخش معدن نیز عملیاتی شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آتش، بزرگ‌ترین دشمن مراتع استان زنجان است
خبر قبلی
۱۸ کتیبه سفالی بر جداره پل امام حسن مجتبی(ع) نصب شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست