تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در زنجان + فتح اله حقیقی مقصر است؟

در اسفندماه سال ۹۳ خبرگزاری مهر خبر امضای تفاهمنامه تاسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان را رسانه ای کرد. اسماعیل بیات، مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استان زنجان این موضوع را خبر داد و در بهمن ماه سال ۹۴ با حضور حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت خارجه این دفتر افتتاح شد.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ افتتاح این دفتر به منظور ارائه خدمات کنسولی آغاز به کار کرد و ظرفیت مهمی را برای تبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی بین زنجان و کشورهای دیگر فراهم کرد. این رویکرد در سال های نخست دولت حسن روحانی و استانداری جمشید انصاری محقق شد.

در خردادماه سال ۹۹ خبر تعطیلی دفتر وزارت خارجه در زنجان رسانه ای شد. در خرداد سال گذشته شنیده شد که مسؤول دفتر وزارت امور خارجه در زنجان محل کار خود را ترک کرده و این محل تعطیل شده است.

مسئولان استانداری و مسئول مستقیم آن یعنی خدابخش مرادی نافچی، در آن مقطع مدعی شد که علت خاصی ندارد و بحث، مربوط به مشکل فضا بوده است و تعطیلی در کار نیست. بحث پیگیری فعالیت این دفتر در دستور کار استانداری است و فعالیت این مرکز بازهم انجام خواهد شد.

حال در مردادماه سال ۱۴۰۰ هیچ خبری از فعالیت این دفتر نیست و تمامی ادعاهای مسئولان در حد همان ادعا باقی مانده و پاسخگوی افکار عمومی نیز نیستند. فتح اله حقیقی استاندار زنجان، پس از تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه و قول مساعد استانداری زنجان برای ازسرگیری مجدد فعالیت در اظهاراتی گفت: دفتر وزارت امور خارجه در استان را ما تعطیل نکردیم. تعطیلی این دفتر سیاست خود وزارت امور خارجه بود!

سوالی که در این خصوص مطرح است اینکه چرا در زمان استانداری جمشید انصاری و اسداله درویش امیری وزارت خارجه به این نتیجه نرسید اما در دوره شما این دفتر تعطیل شد!؟

حرف تا عمل مسئولان استانی…!

در خرداد ۹۸ مجید خیری به عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی وزارت خارجه در زنجان معرفی شد. در آن جلسه استاندار زنجان دفاتر نمایندگی وزارت خارجه را مکمل توسعه استان ها عنوان کرد. فتح الله حقیقی گفت: از جمله اقدامات اثرگذار دفتر نمایندگی وزارت خارجه برای استان، کمک به توسعه صادرات و شناسایی بازارهای هدف صادراتی، شناسایی نخبگان و سرمایه داران زنجانی مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در استان و جذب سرمایه گذاران خارجی است.

وی تعامل با مسئولان وزارت امورخارجه و بهره مندی از دیپلماسی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در زمینه گسترش روابط خارجی استان‌ها همه نگاه‌ها باید به وزارت خارجه و دفتر نمایندگی استان‌ها باشد.  استان زنجان زمینه همکاری و سرمایه گذاری با بسیاری از کشورها را دارد و نمود آن هم در جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم بود که سفرای کشورهای مختلف علاقمندی خود را به ایجاد روابط با استان زنجان ابراز کردند.

 

استانداری که توان تامین فضا ندارد!

همانطور که خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی استاندار زنجان گفت که مشکل تامین فضا برای این دفتر بوده است، فضایی که در دو دوره استانداری جمشید انصاری و اسداله درویش امیری برای این دفتر تامین شده بود به چه ارگانی داده شد که بالاترین مقام اجرایی یک استان توان تامین فضا برای این دفتر را نداشته است؟

تعطیلی این دفتر آسیب جدی به ایجاد ارتباطات تجاری و اقتصادی برای بخش خصوصی وارد کرده و فعالان اقتصادی نیز در خصوص تحقق اهداف نقشه صادراتی استان و تعاملات اقتصادی اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و تجاری استان در این خصوص اظهاراتی داشته اند. با تعطیل شدن این دفتر چطور مقامات دولتی استان مدعی تحقق شعار سال در خصوص رونق تولید هستند؟

این روزها مقامات دولتی در خصوص مسائل مختلف استان سکوت کرده اند و حاضر به پاسخگویی نیستند!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف بیش از ۴ تن برنج احتکار شده در شهرستان ابهر
خبر قبلی
متن کامل طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست