تغییری در بیمه اعضای صندوق‌های روستایی بیمه سلامت صورت نگرفته است

تغییری در بیمه اعضای صندوق‌های روستایی بیمه سلامت صورت نگرفته است

 

 

 

 

 

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به پرداخت بدهی مراکز طرف قرارداد گفت: هیچگونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای صندوق‌های روستایی، خاص و سلامت همگانی بیمه سلامت صورت نگرفته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ خدیجه ابراهیم‌خانی در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت‌های اخیر به مراکز طرف قرارداد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت مبنی بر اولویت پرداخت بدهی‌ها به تمام مراکز طرف قرارداد و با پیگیری‌های به انجام رسیده توسط سازمان و شخص مدیر عامل محترم و حمایت‌های کمسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در طول دو ماه اخیر پرداخت‌های خوبی از سوی اداره کل بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد شده است.

وی افزود: در طول دوماه اخیر و با پرداخت اوراق غیر نقدی که به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت تا حدود بسیار زیادی از بدهی‌های سال ۹۵ تسویه و تنها مقداری از اسفند ماه باقی مانده است.
این مقام مسئول با اشاره به پرداخت‌های اخیر، اضافه کرد: در همین ارتباط داروخانه‌های خصوصی تا پایان خرداد ماه ۹۶ و بیمارستان‌های غیر دانشگاهی تا ۲ ماه پرداخت شده است. از سوی دیگرمطالبه های مطب های خصوص تا پایان بهمن ماه و کلینک های خصوص تا پایان دی ماه و مراکز فیزیوتراپی، پرتوپزشکی و آزمایشگاه ها نیز تا پایان سال ۹۵ پرداخت شده است و با اعتبارهایی که تا روزهای آینده اختصاص خواهد یافت امیدواریم مطب ها و کلینیک های خصوصی را نیز تا پایان سال ۹۵ تسویه کنیم.
وی با اشاره به اجرای بخشنامه ی اخیر سازمان بیمه ی سلامت در خصوص بیمه سلامت همگانی، براستمرار ارائه ی خدمات تمدید رایگان دفاتر بیمه برای همه ی افراد تحت پوشش بیمه ی سلامت همگانی رایگان تاکید کرد و افزود: هیچگونه تغییری در مورد بیمه ی رایگان اعضای کلیه ی صندوق های بیمه روستای، بیماران خاص وبیمه ی سلامت همگانی صورت نگرفته است.
ابراهیم‌خانی گفت: ارائه ی خدمات تمدید دفاتر بیمه ی سلامت همگانی رایگان برای همه ی بیمه شدگان تحت پوشش و افرادی که یکبار به عضویت این صندوق در آمده اند ولی الان فعال نیستند، کماکان بصورت رایگان انجام می گیرد. ابراهیم خانی با اشاره به این موضوع که هیچگونه تغییری در مورد بیمه ی رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه سلامت صورت نگرفته است افزود: در همین راستا برای افراد تحت پوشش صندوق بیمه ی همگانی رایگان منتظر ابلاغ آزمون ارزیابی توانمندی مالی از سوی هیات محترم دولت هستیم و به موجب قانون برای ورود به صندوق بیمه ی همگانی رایگان، باید آزمون ارزیابی توانمندی مالی انجام شود.
وی در همین ارتباط اضافه کرد: کسانی که برای اولین بار در صندوق بیمه همگانی رایگان ثبت نام می کنند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه به این اداره کل منعکس می‌شود سپس بر اساس نتایج فوق افراد را بیمه می‌کند. همچنین اگر متقاضی نخواهد ارزیابی توانمندی مالی برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه( ۲۰ هزارتومان برای هر نفز از اعضای خانواده )، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند که پنجاه درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می کند.
مدیرکل بیمه ی سلامت استان با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی تمامی بیمه شدگان بیمه همگانی رایگان تحت پوشش این سازمان و افرادی که قبلا ثبت نام کرده ولی فعال نیستند، گفت: این افراد می‌توانند بصورت رایگان دفترچه را تمدید کنند و دریافت دفترچه برای افراد تحت پوشش کمیته ی امداد ، بهزیستی ، سایر اقشار و روستاییان کماکان بصورت رایگان است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
غفلت فعالان عرصه فرهنگی و رسانه‌ای فضا را در اختیار دشمن قرار می‌دهد
خبر قبلی
بسیاری از مشکلات شهرسازی ریشه فرهنگی دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست